הבוקר (רביעי) יצאו עשרות צעירים וצעירות ממודיעין, חלקם בני הקהילה הגאה, להפגנת מחאה מול אולפני ערוץ 14 הממוקמים בעיר. המפגינים והמפגינות מחו נגד אנשי הערוץ על פרסום כתבה שפורסמה במגזין הערוץ, תחת הכותרת 'להט"ביסטאן', וביקרה את מאבק קהילת הלהט"ב בישראל.
1 צפייה בגלריה
הפגנה מול אולפני ערוץ 14 במודיעין
הפגנה מול אולפני ערוץ 14 במודיעין
הפגנה מול אולפני ערוץ 14 במודיעין
(צילום: פרטי)
המוחים בשטח תלו דגל גאווה ענק מחוץ למתחם אולפני הערוץ, הניפו שלטים עליהם נכתב 'מודיעין אומרת לא ללהט"בופוביה'. מוביל המחאה בשטח היה חבר מועצת העירייה, מחזיק התיק לשוויון חברתי ומגדרי, אור גרינפלד.
בדברים שנשא במקום אמר גרינפלד: "אירועי חודש הגאווה הם לא רק שמחות ומצעדים, אלא גם נועדו להזכיר שיש קהילה שלמה שעדיין נאבקת מדי יום על זכויותיה. ערוץ 14 בחר לצערנו לנצל את הבמה שניתנה לו כדי להפיץ תעמולת שנאה, ולכן הגענו הבוקר כדי להבהיר לקברניטי הערוץ שאין מקום ללהט"בופוביה בעיר שלנו".
קראו גם:
פרט לתושבי מודיעין, הגיעו גם מפגינים מבחוץ כדי להביע תמיכה במחאה המקומית, ביניהם סגנית ראש עיריית תל אביב, ויו"ר אגודת הלהט"ב לשעבר, חן אריאלי.
"להט"בפוביה אינה עמדה או דעה בשום צורה", אמרה אריאלי והוסיפה: "יש לאסור בחוק אמירות כאלה כמו שיש לאסור כל גילויי שנאה אחרים. מופרך שערוץ שפועל בשם ערכי היהדות, מפעיל ומכשיר אלימות כלפי קהילה שלמה בישראל, האחריות שלנו כקהילה היא אל מול מי שנחשף לדברים האלה ומאמין להם".
בעקבות ההפגה במודיעין פרסמו אנשי האגודה למען הלהט"ב הודעה בה כתבו: "אנחנו שמחים לראות עוד ועוד ישראלים שמוחים, ואומרים לא לשנאה ולהסתה נגד הקהילה הגאה. החברה הישראלית לא תקבל ביזוי והשפלה מאורגנים של אוכלוסייה שלמה, לא על גבי עיתונים, ולא על המסך, נמשיך להזכיר לאלו ששכחו את הערך הבסיס ביותר של היהדות, 'ואהבת לרעך כמוך', שאנחנו כאן ובכל מקום כדי שכולנו נחיה בביטחון ובשוויון".
תגובת ערוץ 14 תובא כשתתקבל.
לעדכונים - חדשות מודיעין