לכבוד חג הספר העברי פרסמה רשת הספריות של מודיעין את נתוני השאלת הספרים לשנת 2022, והם מעניינים במיוחד. נראה שגם בעידן הדיגיטלי, הכריכה הקשיחה והשאלת הספרים נותרה עודנה פופולרית מאוד.
1 צפייה בגלריה
משפחת דאום. הכי הרבה השאלות ספרים במודיעין
משפחת דאום. הכי הרבה השאלות ספרים במודיעין
משפחת דאום. הכי הרבה השאלות ספרים במודיעין
(צילום: באדיבות עיריית מודיעין)
בעיר יש שלוש ספריות ציבוריות – הספרייה ע"ש שכטר, ספריית כרמים אשר חוגגת בדיוק בשבוע הספר חמש שנים להקמתה ב-2017 והספרייה ברעות. בנוסף ישנן 28 ספריות בבתי הספר היסודיים ותשע ספריות בבתי הספר העל יסודיים. צוות ספרניות שעומד לרשות התלמידים והתושבים מונה כיום 57 אנשי צוות.
קראו גם:
בספריות הציבוריות מנויות 19,780 משפחות, כאשר השנה נוספו 1,651 מנויים משפחתיים חדשים, בעיר של כמאה אלף תושבים. נתון נוסף שמלמד עד כמה התושבים אוהבים לקרוא ספרים הוא שכ-700 משפחות מנויות ביותר מספרייה אחת, כדי להגדיל את היצע הספרים שהן קוראות שעומד על 121,170 ספרים בכל הספריות יחד. גם בשירות הספרים הדיגיטליים שמעניקות הספריות ניתן לראות נתון מרשים של יותר מ-25 אלף השאלות ספרים דיגיטליים רק בשנה זו.
מה הם שלושת הספרים המובילים בשנת 2022?
בקרב המבוגרים – "שירת סרטני הנהר" מאת דליה אוונס, "גבר נכנס בפרדס" מאת אשכול נבו, "המטופלת השקטה" מאת אלכס מיכאלדיס. ספרים נוספים שמככבים במצעד המבוקשים הם "כל הפרחים בפריז" מאת שרה ג'ו, "מרינה על הים" מאת סנטה מונטפיורי ו"זרות" מאת ליהיא לפיד.
בקטגוריית ספרות לילדים ולנוער, מככבת גם השנה סדרת הספרים "הארי פוטר" מאת ג'יי קיי רולינג, שהוא גם הספר שהספרניות שולחות הכי הרבה לתיקון מרוב שהוא נשחק ונמצא בשימוש. אחריהם, "פרסי ג'קסון" מאת ריק רירדן ו"גיבורי האולימפוס" מאת ריק רירדן. ספרים נוספים אהובים במיוחד הם "יומנו של חנון" מאת ג'פרי קיני, "הרעשנים" מאת דיסני ו"איזדורה מון" מאת הארייט מונסטר.
עוד חושפת רשת הספריות כי הספר המוזמן שהכי הרבה לא באים לאסוף אותו הוא "מועדון ה-5 בבוקר" ספר שעוסק בניהול זמן, וכנראה שמי שמזמין אותו אכן לא מוצא את הזמן לבוא ולקחת.
נתון מעניין נוסף הוא שבספריית רעות, הספרייה הוותיקה ביותר נמצאים גם הספרים הכי ותיקים "הנסיך הקטן", "אין שם אריה" ו-"הנער שחיפש את הפחד: המעשיות המותחות ביותר".
ומי אלופת השאלת הספרים? קבלו במחיאות כפיים את משפחת דאום שבשנה האחרונה השאילה הרבה ספרים בעיר: 106 ספרים!
לעדכונים - חדשות מודיעין