חברי מועצת העיר מודיעין מטעם סיעת "מודיעין חופשית", שבראשה עומד יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, אבי אלבז, העבירו השבוע ללשכת ראש העירייה חיים ביבס הצעה לסדר שקוראת לו לשקול להנהיג הפרדה בין תושבי העיר לתושבי חוץ בכניסה לפארק ענבה.
1 צפייה בגלריה
פארק ענבה
פארק ענבה
פארק ענבה
(צילום: רונן כרם)
קראו גם:
תחת הכותרת "הסדר בילוי למשפחות ולאורחים", מנמקים חברי מודיעין חופשית בפני ביבס מדוע לדעתם יש לבצע הפרדה בימי הביקורים בפארק – צעד הכרחי לטענתם, במיוחד בימי חופשת הקיץ, אז פוקדים את המקום עשרות אלפי מבקרים, חלקם הגדול מתגוררים מחוץ לעיר.
"בחודש האחרון, בעיצומו של החופש הגדול... מאות אורחים הציפו את פארק ענבה בכל יום וגרמו למרבית תושבי העיר שהגיעו לפארק להדיר את רגליהם ממנו", כותב אלבז, "בדיוק כפי שקרה... בחופשות סוכות ובחופשות פסח בשנים קודמות".
לטענת חברי הסיעה, בחודש האחרון פנו אליהם תושבים בעיר והביעו זעם על התורים הארוכים למתקני הפארק, הלכלוך הרב בשטחו ועל "חוסר האונים של העירייה, שאינה פועלת כדי לתת עדיפות לתושבי העיר שמימנו מכיסם את הקמת הפארק ובכל חודש מממנים באמצעות הארנונה את אחזקתו".
מסיבות אלה, סבור אלבז, על מועצת העיר והנהלת העיר להחליט, בעיקר בימי חופשות ובסופי שבוע, כי הכניסה לשטח הפארק תהיה מופרדת למי שהם תושבי העיר ולמי שאינם תושבי מודיעין.
"אני חושב שזה חשוב והוגן כלפי תושבי העיר וגם לנוחות האורחים, טוב נעשה אם נשנה מעט את ההסדרים בשטח ונפעיל מדיניות של הפרדה, כפי שמבוצע במרכז הספורט העירוני ובפארק המים החדש", אומר אלבז.
ההצעה כוללת הסבר לגבי הדרך שבה יש לבצע את ההפרדה.
"בימים של חופשות, בהם יש עומס, יש להקפיד על ההפרדה", נכתב. "מבקרים שאינם תושבי העיר יוכלו להיכנס לפארק בימי ראשון עד חמישי בין 9:00‑15:00 והחל מהשעה 15:00 ועד השעה 23:00 תותר הכניסה לתושבי העיר בלבד, ובסופי השבוע יוכלו להיכנס כולם, ללא הפרדה".
ההצעה של אלבז וחברי סיעתו צפויה לעלות לדיון בישיבת המועצה הקרובה, ובינתיים, אל מול המתנגדים לרעיון ההפרדה, יש מי שסבורים כי מדובר בצעד לגיטימי.
"המטרה היא לעשות סדר שייטיב עם כולנו", אומרת אילנה ברטוב, תושבת העיר, "במיוחד בימים אלה, בהם אנשים מעדיפים לבלות באוויר הפתוח, ולהערכתי גם כך רוב המבקרים בפארק הם תושבי העיר".