סביר מאוד להניח כי חייו של מכבי מוצרי (66) ממודיעין – מכבים – רעות ניצלו הודות לעירנותה של פיזיותרפיסטית מקופת חולים מכבי, שהבינה כי הכאב בכף הרגל עליו הוא התלונן עלול להצביע על בעיה חמורה הרבה יותר.
1 צפייה בגלריה
ניצל בזכות ערנות של הפיזיותרפיסטית
ניצל בזכות ערנות של הפיזיותרפיסטית
ניצל בזכות ערנות של הפיזיותרפיסטית
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
קראו גם:
תחילתו של הסיפור לפני כשבוע, אז התייצב מוצרי במכון הפיזיותרפיה של קופת חולים מכבי במודיעין אחרי שבמשך תקופה ארוכה סבל מכאב לא חולף בכך רגלו. מי שקיבלה אותו לטיפול היתה הפיזיותרפיסטית הדס גליישר, שכבר בשלב האבחון לגבי מצבו הגופני התעורר אצלה החשד כי הוא סובל מבעיה מורכבת יותר מאשר בעיה אורטופדית.
מאחר שהיא ביקשה לבדוק את הנושא לעומק, תשאלה גליישר את מוצרי לגבי תחושות אחרות שהוא חש במהלך השבועות האחרונים במטרה להעמיק את הרקע הרפואי אודותיו. "כמו בכל מפגש ראשון עם מטופל התחלנו עם תשאול על מנת להחליט על דרך הטיפול הרצויה", משחזרת גליישר. "אחרי שהוא סיפר לי על הכאבים ברגלו הוא הוסיף שבשבועות האחרונים הוא סובל גם מכאב באזור הכתף השמאלית ובשכמה השמאלית".
התיאור הדליק אצל גליישר נורה אדומה וזאת על אף שמוצרי ניסה להרגיע אותה וסיפר לה כי הוא נמצא במתח בתקופה האחרונה וייתכן כי דבר זה משפיע עליו מבחינה גופנית. לאחר שבדקה את רגלו, גילתה כי פעולה פשוטה לכאורה שהיא מבצעת, גורמת לו לקוצר נשימה חריג המלווה בכאבים בחזה ובדופק מואץ.
לאור המצב ביקשה גליישר ממוצרי לנסוע ישירות לחדר מיון, אולם הוא בחר לנסוע חזרה לביתו ואמר לה: "אני בטוח שאני מכיר את הגוף שלי ושזה נגרם מלחץ שיחלוף".
ארבע שעות מתום המפגש עם גליישר, החל מוצרי לחוש בכאבים חזקים בחזה ונסע לבית החולים כדי לאבחן את מצבו ובתום הבדיקה הראשונית שבוצעה לו החליטו הרופאים להעבירו לחדר הצינתורים. בסיומו של ההליך הוא אובחן כמי שסובל מסתימה כמעט מלאה של שני עורקים ראשיים והושתלו בגופו של סטנטים למעבר דם בעורקים".
גליישר, שחששה לשלומו, ניסתה להשיגו בימים שלאחר הביקור במכון הפיזיותרפיה, אולם הצליחה לדבר איתו רק אחרי שהוא בעצמו התקשר אליה כשהתאושש מהצינתור שעבר. "הדס היא המלאך השומר שלי", אומר מוצרי, "בזכות המקצועיות והעקשנות שלה אני יכול היום לחייך ולספר על הנס שקרה לי ואני מודה לה על כך".
כל העדכונים - חדשות מודיעין