עבודות לשדרוג תשתיות מערכת הולכת המים שבוצעו לאחרונה בשכונת מוריה במודיעין, הובילו לתלונות של תושבים על פגיעה שלטענתם נגרמה לגינה ציבורית גדולה בשכונה.
1 צפייה בגלריה
"פגיעה בסביבה". כלוב המתכת בגינה, השבוע
"פגיעה בסביבה". כלוב המתכת בגינה, השבוע
"פגיעה בסביבה". כלוב המתכת בגינה, השבוע
(צילום: פרטי)
קראו גם:
במסגרת העבודות הוצב מרכז השליטה החדש של קו הולכת המים בפינה של אחד הפארקים, לטענת תושבים בצורה שאינה מתחשבת בסביבה. טענתם של התושבים היא כי העירייה היתה צריכה לדאוג שהקבלן המבצע יטמין את המערכת בקרקע.
"התעוררנו בוקר אחד לגלות שבנו לנו כלוב מתכת עם צינורות בכניסה לגינה, וזה ממש לא לעניין", אומר עמרם לוי, תושב השכונה. "כלוב המתכת הוא בגובה של שני מטרים, ובתוכו צנרת גבוהה שממש בולטת לעין. היה אפשר לבצע חפירה ולהטמין את רוב הצנרת, כך שרק החלק העליון שלה, הברזים, יהיו גלויים לעין, וכך היתה נגרמת פחות פגיעה בסביבה".
תושבים אחרים בשכונה טוענים כי במהלך העבודות נפגעו גם מדרכות ומעבר חציה הסמוכים לחיבור של המערכת הראשית.
"אחרי שהסתיימו העבודות מתחת לפני הקרקע, הוחזרו הריצוף והאבנים המשתלבות, אבל חלק מהן הוחזרו בצורה לא ישרה וגם האספלט נסלל בצורה לא מושלמת וזה מהווה מפגע, בעיקר למבוגרים, וגם לילדים", אומרים תושבים בשכונה. "הפועלים עשו עבודה לא מושקעת במיוחד", טוען לוי, "וזה מרגיש שלא היה מי שפיקח עליהם בשטח. זו אמנם שכונה ותיקה, אבל אנחנו מצפים שעם השנים תימשך ההשקעה בכל השכונות, וזה לצד הקפדה על ביצוע נקי ומקצועי של עבודות תשתית בשטח".
מתאגיד "מי מודיעין" נמסר: "התאגיד עוסק במסגרת תוכנית העבודה בהסדרת לחצי מים בעיר, זאת בשל המבנה הטופוגרפי שלה, הכולל גבעות ועמקים, וגם בשל העובדה שמדובר בעיר שמתאכלסת בקצב מהיר מאוד, ויש לפעול באופן יזום להסדרת לחצי המים דרך קבע. גם האביזרים שהותקנו במקום נועדו להסדרת לחצי המים ולא ניתן להטמינם בקרקע. חיפוי צמחי יישתל במקום בהמשך. העבודות התקיימו בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, ונבדקו על ידי צוות מקצועי. המקום נמצא בטוח והעבודה התבצעה בסטנדרט הנדרש. לא התקבלו תלונות בנוגע למעבר החציה. הנושא ייבדק".