את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק. לפני חצי שנה בטקס מסיבת הסיום של בית הספר מו"ר, לאחר שירדו מהבמה, הם הבינו שנולד ביניהם חיבור מיוחד. זה למעשה היה הצעד הראשון של להקת הרוק המקומית במודיעין, שחבריה, יולי ספירטוס, עודד בירנבאום, גלעד דבורק ואיתמר אנטבי, זכו השבוע במקום הראשון בתחרות להקות נוער ארצית שנערכה במועדון הגריי ביהוד.
4 צפייה בגלריה
להקת טעות במספר
להקת טעות במספר
להקת טעות במספר
(צילום: פרטי)

שם הלהקה, "טעות במספר" הוא סיפור בפני עצמו. את מה שנרקם על הבמה בחזרות לטקס הסיום בבית הספר, החליטו הרביעייה להמשיך. "התחלנו לנגן יחד ולצבור חוויות, והחלטנו להיות להקה", סיפרה השבוע יולי ספירטוס הסולנית וגיטריסטית, "בסוף אחת החזרות הראשונות, עודד (הגיטריסט) רצה להתקשר לאמא שלו אך בטעות התקשר למספר אחר. בעקבות זאת עלה לגלעד (הבסיסט) רעיון לקרוא ללהקה ׳טעות במספר׳".

4 צפייה בגלריה
להקת טעות במספר
להקת טעות במספר
להקת טעות במספר
(צילום: פרטי)

הלהקה גברה על הלהקות האחרות שהתמודדו, עם השיר המקורי –"ימים רגילים", מול צוות שופטים מקצועי שבקיא בתחום, עם שמות גדולים כמו פיטר רוט מלהקת מוניקה סקס ואבנר חודורוב מלהקת משינה ויפעת בלסיאנו מלהקת הזאבות. הפרס, הוא לא פחות מהגשמת חלום עבורם ־ הפקה והקלטת הסינגל הראשון עם פיטר רוט.

"כל הקהל הריע"


הכול קרה כל כך מהר. חברי הלהקה, בני 15 ו-16 בכלל התלבטו אם להירשם לתחרות ולבסוף יומיים לפני שנסגרה ההרשמה הם הגישו מועמדות. שבוע לאחר מכן הם קיבלו תשובה חיובית - התקבלתם לגמר. "היינו מאושרים", ממשיכה לספר יולי, "בהופעה היו כ-400 איש בקהל, מתוכם 40 חברים שלנו שבאו בהסעה שארגנו, וכמובן גם בני משפחה.
"לפני שעלינו לבמה התרגשנו מאוד, ולא יכולנו לחכות לעלות לבמה להופיע. אחד השירים שהופענו איתם הוא שיר מקורי שלנו, שנקרא ׳ימים רגילים׳. במהלך ביצוע השיר ראינו שהשופטים אהבו, ואפילו התחילו לרקוד".

4 צפייה בגלריה
להקת טעות במספר
להקת טעות במספר
להקת טעות במספר
(צילום: פרטי)

האדרנלין היה בשיאו. תחילה, בהצבעת הקהל הם הגיעו למקום השני, אך לבסוף בזכות הצבעת השופטים הם זכו במקום הראשון בתחרות.
"היינו מאושרים ביותר וכל הקהל הריע לנו. לפני שהתחילה ההופעה אני הייתי מאוד דרוכה. כשעלינו לבמה נכנסתי לדמות הרוקרית ונתתי את כל כולי למען ההופעה. כשניצחנו בתחרות הייתי שמחה ברמה אדירה, ואני מוקירה תודה ענקית על כך", הוסיפה.
גלעד דבורק, הבסיסט: "אני מאוד נהניתי להופיע ותודה לחברים שבאו והיו על זה".
איתמר אנטבי, המתופף: "שמחתי לקחת חלק בערב ונהניתי מאוד מכל רגע. הייתה חוויה מאוד מקצועית, יוצאת דופן, כיפית ומרגשת. הרגשתי שכלהקה היינו מגובשים, מתואמים ובטוחים באיך שניגנו ואיך שהצגנו את עצמנו על הבמה".

4 צפייה בגלריה
פיטר רוט
פיטר רוט
פיטר רוט
(צילום: שאול גולן)

עודד בירנבאום, הגיטריסט: "אני נהניתי בטירוף מההופעה, היה ערב מהמם עם אווירה מטורפת. בנוסף גם רוצה להודות לחברים שלנו שבאו, תמכו והרימו, ולמועדון המשלוק על התחרות. וכמובן גם תודה לליאור פייגלסון מנהל מועדון הג'אק שעזר ותמך מעל ומעבר בכל מקום אפשר".

קראו גם:

אתם בתחילת הדרך, איזו להקה היא מודל עבורכם?
"מודל ההערצה הגדול ביותר שלנו היא להקת מוניקה סקס, ביצענו מספר קאברים למספר שירים שלהם. כמו כן, להקות רוק ישראליות רבות אחרות כמו משינה ואיפה הילד, גם הן מהוות עבורינו מודל הערצה מכובד".

המועדון המקומי


הלהקה צמחה במועדון המוזיקה העירוני לנוער "הג'ק", בהובלת אגף חברה, נוער וצעירים בעירייה, כמו להקות רבות לאורך השנים. אנטבי הוא המתופף ודבורק הגיטריסט, שניהם למדו בבית הספר לתיפוף ואומנויות נגינה בעיר.
מועדון הג'ק משמש בית חם ומקצועי לנוער שאוהב מוזיקה ותומך בתרבות העירונית. במועדון חדר חזרות שפועל כל השבוע המיועד להרכבים ולהקות נוער ליצירה עצמאית וקאברים. הנוער כותב, מלחין ומעבד מוזיקה לקראת הופעות ובמות פתוחות במועדון וכן באירועים עירוניים שונים. בימי חמישי, נפגשים בני הנוער לג'אם, מנגנים אחד עם השני ומתנסים בנגינה ואלתור עם נגנים חדשים.