מלחמת חרבות הברזל סיפקה עד עתה, לצד סיפורי מלחמה, קרבות, גבורה ושכול, כמה סיפורים שוליים, חלקם צבעוניים, והשבוע נחשף סיפור מדהים נוסף, הקשור לתושב שוהם, שהתגורר עד לפני מספר שנים בשכונת רעות במודיעין.
3 צפייה בגלריה
חלפון במילואים
חלפון במילואים
חלפון במילואים
(צילום: פרטי)

תחילתו של הסיפור, שעיקרו השבת אבידה מלב חאן יונס לשוהם, בהודעה שפרסם לפני כשבוע וחצי ברשתות החברתיות לוחם מילואים בסיירת צנחנים, עקיבא חלפון, תושב היישוב כרם רעים במועצה האזורית מטה בנימין, לא רחוק ממודיעין.
בהודעה החריגה העלה חלפון תמונה של גביע שהוענק בשנת 1994 לאדם בשם אלי יפרח, ששיחק באותם הימים בקבוצת הכדורסל מכבי מכבים רעות, ועלה עם קבוצתו לליגה ב'. במשך שבוע ניסה חלפון, בין לבין משימותיו בלחימה בחאן יונס, לאתר, באמצעות חברים ובני משפחה ומשתמשי הרשת, את יפרח, ובסוף השבוע שעבר זה קרה. "זה אחד הדברים המרגשים וההזויים שקרו לי בחיים", אומר השבוע יפרח, 60, "משהו שתפס אותי בהפתעה, משום מקום".

3 צפייה בגלריה
הגביע שנמצא
הגביע שנמצא
הגביע שנמצא
(צילום: פרטי)

על נסיבות היעלמות הגביע מספר יפרח: "גרתי במשך שנים ברעות, עוד לפני שהיה חלק ממודיעין, זה היה באמצע שנות התשעים, כשהיישוב היה מקום פסטורלי אליו עברנו מתל אביב כדי שיהיה לנו קצת שקט, ובשלב מסוים הקמנו קבוצת כדורסל, תחום שעסקתי בו בעבר.
"הקמנו יופי של קבוצה, עלינו ליגה אחרי ליגה ובאחת העליות קיבלנו גביע שנשמר אצלי בבית. מה שקרה הוא שלמרות הנוף הפסטורלי של רעות באותם ימים היו לנו שכנים ממזרח שהיו מבצעים מדי פעם פריצות, והגביע נגנב עם הרבה דברים אחרים, לפני למעלה מעשרים שנה".

קראו גם:

על איתורו של הגביע שמע יפרח מחברים שיצרו איתו קשר. "אני לא מחובר לרשתות החברתיות ומישהו שמחובר סיפר לי שמישהו פירסם על הגביע, שלחו לי את התמונה וקלטתי שזה שלי, זה היה מדהים, אנשים בכו מהתרגשות", מספר יפרח.
"אפילו אלמנתו של מנהל הקבוצה שמעה על זה והתקשרה אליי בבכי, זה באמת מדהים ואיזה הסתברות צריך שזה יקרה? זה הזוי".
מתי דיברת עם עקיבא?
"עם עקיבא דיברתי בפעם ראשונה רק ביום ראשון השבוע והוא סיפר שראה בבית בחאן יונס מסמכים בעברית ופתאום הוא קלט את הגביע, אז הוא לקח אותו.

3 צפייה בגלריה
אלי יפרח
אלי יפרח
אלי יפרח
(צילום: פרטי)

"הייתי בהלם מזה, ומסתבר שמפה לשם הגביע נכנס לארץ והועבר לאגודת מכבי ועכשיו הם מתכננים לעשות לנו טקס, עוד כמה שבועות, בכפר המכבייה, ואני אגיע ועוד חבר'ה מהקבוצה, וגם עקיבא המקסים כמובן, זה באמת לא יאומן ומדהים שאחרי שלושים שנה חזרתי לסיפור הזה".
בתחילת השבוע יצא חלפון מחאן יונס להתרעננות, ובהזדמנות הקרובה הוא מקווה לפגוש את יפרח.
"האמת היא שזה הרגיש כמו הדבר הכי הזוי בעולם, למצוא בלב חאן יונס את הגביע הזה", אומר חלפון, "והיה לי ברור שאני צריך למצוא את הבנאדם, אז לקחתי את הגביע ופרסמתי בפייסבוק, ובעזרת השם מצאתי אותו".