למרות שהשנה זכו משתמשי הרכבת במודיעין בבשורות טובות וחשובות, עם השקתו בחודש מרץ השנה של קו הרכבת הישיר ממרכז העיר לירושלים ב-29 דקות נסיעה בלבד בשעות השיא, נראה כי תושבי העיר מביעים לעיתים קרובות חוסר שביעות רצון מתיפקוד הרכבת.
טענות בנושא הועלו לאחרונה במסגרת סקר שנערך בדף הפייסבוק של "מיינט מודיעין", בו נשאלו תושבי העיר מהן הבעיות המטרידות אותן, וענייני הרכבת אכן זכו לתשומת לב גדולה.
בעיר פועלות שתי תחנות רכבת: האחת במרכז העיר, ליד מתחם עזריאלי, והשנייה בכניסה המערבית לעיר, בצמוד לכביש מספר 431 - תחנת פאתי מודיעין.
על פי ההערכה, מדי יום משתמשים אלפים מתושבי העיר בשירותי רכבת ישראל, רובם הגדול סטודנטים הנוסעים ללימודים בירושלים או בתל אביב, ותושבים העובדים במרכז הארץ, או אחרים המבקשים להימנע מנסיעה ברכב ולהגיע אל מחוז חפצם מבלי שיצטרכו לנהוג ולהיתקע בפקקים.
2 צפייה בגלריה
"מי שלומד בבאר שבע די בצרות". תחנת מודיעין מרכז
"מי שלומד בבאר שבע די בצרות". תחנת מודיעין מרכז
"מי שלומד בבאר שבע די בצרות". תחנת מודיעין מרכז
(צילום: רונן כרם)
אולם לצד אלה הנהנים מנסיעה ישירה מהעיר לירושלים, יש מי שטוענים כי חלק לא קטן מקווי הרכבת האחרים, ליעדים שונים בשפלה ובמרכז, סובלים מבעיות תכופות.
"בגדול, הרכבת מגיעה, רק תלוי לפעמים מתי", אומר חגי עמרם, תושב העיר, ומסביר: "כמעט מדי שבוע יש איחורים לא קטנים בלוח הזמנים של הרכבת, שלעיתים גורמים לך לאיחור של חצי שעה בלו"ז שלך, ואז אתה מוצא את עצמך מאחר, במקרה שלי לעבודה.
"ברור שבכל מקום יש עיכובים, אבל אלה דברים שלא אמורים לקרות, ומבאס להגיע בזמן לתחנה ולגלות שהרכבת מתעכבת, ולא תמיד יש עם מי לדבר או לקבל תשובה מגורם בתחנה".
הילית גבאי, סטודנטית תושבת העיר, מוסיפה: "אני נוסעת בכל בוקר לעבודה בתל אביב, והיא אמנם קרובה לתחנת עזריאלי תל אביב, אבל פעם בשבועיים לפחות יש איחור רציני, שנגרם מכל מיני סיבות. לא תמיד זו הרכבת שמאחרת לתחנה במודיעין, ולפעמים הרכבת נעצרת לעשר דקות בלוד או בכפר חב"ד, וזה לא ברור".
אגב, במהלך השנה האחרונה, פתחו תושבי העיר הנוהגים להשתמש באופן קבוע ברכבת, קבוצת וואטסאפ ייעודית, תחת השם "רכבת מודיעין – קבוצת נוסעים".
בקבוצה, בה חברים קרוב ל-250 איש, משתפים משתמשי הרכבת און ליין בבעיות הצצות במהלך נסיעתם מהעיר ואליה.
נושא נוסף שעלה לאחרונה לדיון, וגם הופיע באחת התלונות שהועברו למערכת "מיינט מודיעין", הוא היעדר קו רכבת לבאר שבע.
"מי שלומד באוניברסיטה בבאר שבע די בצרות, כי להגיע לשם ממודיעין זה חתיכת סיפור", אומר אחד מתושבי העיר. "כדי להגיע לבאר שבע צריך לקחת את הרכבת לתל אביב, כיוון אחר לחלוטין, להתרחק מהעיר, להגיע ללוד, ושם לחפש את הרכבת לבאר שבע, ופחות או יותר לחזור לכיוון העיר, ומשם להמשיך לבאר שבע. יש לא מעט בעיות, ואנחנו מקווים שיטפלו בהן בהקדם, כי רבים בונים על הרכבת, בטח כשהצפיפות בכבישים הולכת וגוברת".
"בשנת 2027 צפויה להיחנך מסילת 431 אשר תחבר את העיר עם יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי, ותשפר את השירות הרכבתי והחיבוריות בין מודיעין לאיזור הדרום"
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מודיעין היא מהיישובים הנהנים מהשירות הרכבתי המתקדם והאיכותי ביותר, עם שתי תחנות גדולות ותדירות רכבות גבוהה יחסית למגוון יעדים, בהם ירושלים, ת"א, נתב"ג, חיפה ויישובי הצפון. רק השנה נחנך קו מהיר וישיר בין מודיעין לירושלים המשפר דרמטית את גודשי התנועה באיזור ואיכות חייהם של תושבי העיר.
קראו גם:
"רכבת ישראל משקיעה רבות בפיתוח השירות הרכבתי עבור תושבי מודיעין, באמצעות שדרוג תחנות קיימות כגון פאתי מודיעין, הקמת מרכזי מסחר ומגורים בסביבתן כגון זה המתוכנן בתחנת מודיעין מרכז, ועוד.
"בשנת 2027 צפויה להיחנך מסילת 431 אשר תחבר את העיר עם יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי, ותשפר את השירות הרכבתי והחיבוריות בין מודיעין לאיזור הדרום.
"לצערנו, מעת לעת נרשמים עיכובים מסוימים בזמני הרכבות, הנוצרים בעיקר בשל המחסור החמור בתשתיות מסילה, ובדגש על ציר האיילון.
"הרכבת פועלת לשיפור התשתיות על ידי הקמת מסילות חדשות ושילוב טכנולוגיות חדשות כגון מערכת האיתות החדשה המבוססת סלולאר, הנכנסת בהדרגה לשירות.
"בכל מקרה של עיכוב של מעל חצי שעה, זכאים הנוסעים לפיצוי אותו ניתן לקבל דרך אתר האינטרנט או פנייה למוקד שירות הלקוחות במספר *5770".