תופעת גניבות כלי הרכב משכונותיה של מודיעין הפכה בשנה האחרונה למכה של ממש, והנתונים הסטטיסטיים, לפיהם עד לסוף חודש אוקטובר השנה התלוננו 223 תושבי העיר כי רכביהם נגנבו, בהחלט מעידים על כך.
1 צפייה בגלריה
אחת המכוניות שנפרצו
אחת המכוניות שנפרצו
אחת המכוניות שנפרצו
(צילום: דוברות המשטרה)
נכון לעכשיו, נראה כי השנה הנוכחית תהיה השנה בה מספר כלי הרכב הפרטיים שנגנבו מתחום העיר יהיה הגבוה ביותר, בעיקר לנוכח העובדה שבכל השנה שעברה נגנבו 238 כלי רכב, אולם פעילות מוצלחת של משטרת מודיעין, שפעלה בסוף השבוע האחרון בנושא – מעוררת מעט סיבות לאופטימיות.
רק בשבוע שעבר שאלנו ב"מיינט מודיעין" את התושבים מה הכי מפריע להם בעיר, ובין התשובות הבולטות עלה נושא גניבת כלי הרכב.
בלחץ התושבים, הבא לידי ביטוי במחאה הולכת וגוברת ברשתות החברתיות, פעלו שוטרי הסיור והתנועה של תחנת המשטרה העירונית, והצליחו לעצור בסוף השבוע האחרון שני חשודים בגניבת כלי רכב משכונות העיר.
האירוע הראשון התרחש בשעות הערב של יום חמישי, בזמן שצוות סיור של המשטרה, שקיבל דיווח על גניבת רכב באחת משכונות העיר, איתר את הרכב כשהוא עושה את דרכו אל מחוץ לעיר, ובסיומו של מרדף קצר הצליחו השוטרים לעצור את נהג הרכב, תושב השטחים בשנות העשרים לחייו.
המקרה השני התרחש בשעות הצהריים המאוחרות של יום שישי, אז מצלמות אבטחה של העירייה והמשטרה, המשדרות בשידור חי למוקד הביטחון העירוני, תיעדו ניסיון פריצה וגניבה של רכב.
קראו גם:
כוחות שיטור שהוזעקו למקום הבחינו בחשוד, שלמראה השוטרים החל לברוח מהמקום בריצה, אולם נתפס לאחר מרדף רגלי קצר ברחוב אלישע הנביא בעיר.
בתחילת השבוע, הודיעו המשטרה והעירייה כי בכוונתם להגביר את מאמציהם למיגור התופעה המטרידה, ותושבי העיר אכן מקווים כי פעולות המשטרה ופקחי הביטחון של העירייה יסייעו להפחתת כמות הגניבות.
"גניבה של רכב זה דבר נוראי", אומר אבי קוצר, תושב העיר, שהרכב של משפחתו נגנב לפני מספר חודשים. "ראשית, זו פגיעה בתחושת הביטחון האישי, שנית זה פשוט מעליב שמישהו בא ולוקח את הרכוש שלך, ושלישית זה מאלץ אותך להתעסק בעניינים ביורוקרטיים, שגם זה מוציא את המיץ, לכן אני מקווה שהמצב ישתפר, וכמה שיותר מהר".