מנהג חדש ומסוכן במיוחד בשכונת הכרמים במודיעין: ילדים נשכבים על מעברי חצייה ומסתכנים בדריסה, ואחרים מטפסים על יריעות צל בגני משחקים, ויושבים עליהן תוך שהם נמצאים בסכנת נפילה מגובה. כך טוענים תושבים בשכונה.
2 צפייה בגלריה
"מפחיד לראות". הילדים על רשת הצל
"מפחיד לראות". הילדים על רשת הצל
"מפחיד לראות". הילדים על רשת הצל
(צילום פרטי)
תיעוד המעשים הופץ במהלך השבוע שעבר בכמה מקבוצות השכונה, ועורר סערה בקרב תושבי השכונה הוותיקה, שמתגוררות בה משפחות רבות שבהן ילדים ובני נוער.
בצילום נראים שני ילדים, שהתיישבו באחד מימי סוף השבוע שעבר על קצה יריעת ברזנט גדולה, המשמשת כרשת צל מעל מתקנים שעשועים בגינה ציבורית הממוקמת ברחוב כסלו.
אחד מתושבי השכונה, אבירם לוי, מספר: "הילדים הגיעו ליריעה אחרי שטיפסו כנראה על החומה אליה קשורה היריעה, לשם הגיעו דרך שביל צדדי החולף ליד הגינה".
"הטיפוס על החומה הוא מעשה מסוכן כשלעצמו, וההורים חייבים להבין שאם הילדים לא יפסיקו עם המעשים האלה עוד יקרה לנו פה אסון ‑ ילד יחליק מהיריעה ויפול, או שאחת היריעות, שנמצאות שם כבר שנים, ובוודאי מעט בלויות, ייקרעו, ותתרחש תאונה נוראית".
"אלה נראים ילדים צעירים יחסית, לדעתי בני 12 או 13, ולא הצלחתי לזהות אותם בצילום", מספרת לילך חיון־מנטש, תושבת השכונה, שהבחינה במעשיהם של השניים.
"זה היה מפחיד מאוד לראות את הילדים יושבים שם מבלי שאף אחד העיר להם שזה מעשה מסוכן. בשלב מסוים הם נענו לקריאות שלנו לרדת מהיריעה ונעלמו מהמקום".
לדברי חיון־מנטש, ימים ספורים לפני אותו אירוע, התקשרה אליה אחת מחברותיה, וסיפרה לה על אירוע מטריד אחר בשכונה, בו היו מעורבים שני ילדים.
"החברה, שחשבה שאני נמצאת בשכונה, התקשרה אליי נסערת וסיפרה לי שחלפה עם הרכב ברחוב כסלו וראתה באחד ממעברי החצייה שני ילדים ששוכבים על הכביש, כנראה במסגרת משחק מטופש", מספרת חיון־מנטש. "היא אמרה לי שהילדים קמו וברחו כשרכב התקרב, ואז שוב חזרו לכביש".

2 צפייה בגלריה
"מושפעים מאתגרי רשת". על רשת הצל
"מושפעים מאתגרי רשת". על רשת הצל
"מושפעים מאתגרי רשת". על רשת הצל
(צילום פרטי)

"זו פעם ראשונה שאני שומעת על הדבר הזה, וכששלחתי באחת הקבוצות הודעה בנושא, אמרו לי שכבר ראו מקרים כאלה. זה מטריד".
לטענת תושבים בשכונה הם הבחינו במספר אירועים דומים הקשורים לטיפוס ילדים על מצללות ושהייה מסוכנת במעברי חציה, ככל הנראה במתכוון, אולם לא בוצעה שום פנייה לעירייה בנושא.
"הילדים של היום מושפעים מכל מיני אתגרי רשת וטיקטוק, וצריך לוודא שלא יקרה אצלנו משהו נורא", אומרים התושבים. "חופשת הקיץ מתקרבת, הילדים יהיו בחוץ, רבים מהם ישהו בבתים ללא השגחה בזמן שההורים שלהם יהיו בעבודה, חייבים לעצור את השטויות האלה".

קראו גם:

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.
פורסם לראשונה: 07:10, 30.05.23