אנשי המחלקה לביטחון קהילתי של עיריית מודיעין בראשות מיטל אשור, בשיתוף אגף החינוך, קיימו בסוף השבוע שעבר דיון מיוחד בנושא מוגנות תלמידי בתי הספר בעיר.
2 צפייה בגלריה
"אסור לטאטא מתחת לשטיח"
"אסור לטאטא מתחת לשטיח"
"אסור לטאטא מתחת לשטיח"
(המחשה: שאטרסטוק)
החלטה זו התקבלה בעקבות דיווחים שהגיעו במהלך השבועיים האחרונים על מספר חרמות והשפלות שמהם סובלים תלמידים ותלמידות בבתי ספר יסודיים בעיר.
מתוך הבנה כי על העירייה והגופים האחראים על מוגנות התלמידים במוסדות החינוך לפעול לאלתר לצמצום התופעה, התקיים המפגש, בו לקחו חלק בכירי המחלקה לביטחון קהילתי, מדריכי מוגנות בבתי הספר, עובדות סוציאליות בבתי הספר, ומחזיק תיק הביטחון הקהילתי במועצת העיר, חבר המועצה שמעון גואטה.
במהלך השבוע שעבר פורסמו במספר קבוצות פייסבוק גדולות בעיר סיפורים על כמה אירועים חריגים בהם היו מעורבים ילדים ובני נוער, שכללו חרמות והשפלות שפגעו במספר תלמידים בעיר, ואף דווחו לאגף הרווחה העירוני וטופלו על ידי אנשיו.
על הדיון שהוביל מספר גואטה: "אנחנו נמצאים מזה תקופה לא קצרה בתוכנית עבודה סדורה בנושא, ופועלים באופן קבוע בהיבטים שונים.
לאחרונה הנושא אכן צבר תאוצה, גם בעקבות מקרה המוות הנורא של ויקטוריה בילדר, הנערה בת ה־14 מכרמיאל, שעל פי פרסומים שמה קץ לחייה בעקבות חרם מתמשך כלפיה בבית הספר בו למדה".
"הסיפור הזה עורר שוב גל זעזוע בציבור הרחב, ובצדק, ועצוב ומתסכל שאף אחד מערוצי התקשרות המרכזיים לא דיווחו על הטרגדיה הזו".
"כולנו צריכים להתעורר מהר, זו תופעה שחייבים למגר, לטפל בה מהשורש, בהסברה ובאכיפה במסגרת בתי הספר, כי מסתבר, כמו שאנחנו רואים, שמילים הורגות".

2 צפייה בגלריה
"מילים הורגות". שמעון גואטה
"מילים הורגות". שמעון גואטה
"מילים הורגות". שמעון גואטה
(צילום פרטי)

"אנחנו מתכננים שולחן עגול עירוני בקרוב להתמודדות עם התופעה. הדיון יתקיים בשיתוף מינהל החינוך, הנהגת ההורים העירונית ומחלקת הנוער, ועל הפרק צעדים ורעיונות שיעסקו בהעלאת המודעות לתופעת החרם וחתימה על אמנה נגד התופעה".
"עוד יוקם 'קו חם' לילדים שחוו חרם והוריהם, ויתקיימו הרצאות והכשרות בכל בתי הספר היסודיים למתן כלים להתמודדות עד למיגור התופעה".
עוד במסגרת הישיבה המיוחדת, דנו הגורמים בצעדי פעולה לביצוע, כבר החל מהשבועות הקרובים, בעיקר לפני תחילת חופשת הקיץ, אז ילדים ובני נוער רבים יישארו לבדם בבית, וחלק מהם עלולים לחוות חוויות קשות של בידוד וחרמות.

קראו גם:

"אסור לטאטא דברים כאלה מתחת לשטיח, וכל רשות מקומית צריכה לפעול בנושא, אסור לחשוב שזה לא קיים", אומרת אמא לתלמידה בחטיבה צעירה בעיר. "חרמות והשפלות הם לא רק תקיפה מילולית ופיזית של ילדים, הם כל כך הרבה דברים 'שקטים' אחרים, ואני בהחלט שמחה שבעירייה נוקטים פעולה".