תאונת דרכים שבה נפגעה באורח בינוני ילדה בת עשר, התרחשה ביום חמישי שעבר בשכונת אבני חן במודיעין, חודשים ספורים בלבד לאחר שבסמוך לאותו קטע כביש ברחוב תרשיש, התרחשו שתי תאונת דרכים נוספות, ללא נפגעים.
2 צפייה בגלריה
מסוכן. רחוב תרשיש
מסוכן. רחוב תרשיש
מסוכן. רחוב תרשיש
(צילום פרטי)
לטענת תושבי השכונה הוותיקה, מזה חודשים הם נמצאים בקשר עם גורמים בעירייה בבקשה לבצע צביעה של מעברי חציה ברחוב, אולם לטענתם עד כה לא התקבל מענה מצד העירייה.
"לאורך 700 מטרים של רחוב תרשיש אין אפילו מעבר חציה אחד, ואת הרחוב הזה חוצים לפחות שלושה שבילי הליכה להולכי רגל, ואפילו בנקודת החיבור של השבילים אין מעברי חציה", אומר אבי לזוביק, תושב השכונה.
"אחד השבילים חוצה גם את רחוב יהלום ומוביל ישר לרחוב אבני חושן, שם ממוקמים מוסדות חינוך רבים של השכונה ‑ גני ילדים ובתי ספר ‑ ועוברים בו מאות ילדים מדי יום".
לדברי לזוביק, לפני מספר חודשים הוא פנה למוקד 106 של העירייה בבקשה לדאוג לצביעתו של מעבר חציה לילדים ולהולכי רגל בשביל הממשיך לכיוון רחוב יהלום, אולם לטענתו הוא נתקל בהתייחסות לא סבירה מצד העירייה.
"ענו לי שלא רוצים לשים שם מעבר חציה כי לא רוצים להפתיע את הנהגים, דבר שנשמע הזוי, כי במצב הנוכחי הילדים הם אלה שמפתיעים את הנהגים", אומר לזוביק. "הגעתי גם אל דינה קרמונה ממחלקת פניות הציבור בעירייה, שאמרה לי שהולכי רגל שרוצים לחצות את הכביש בבטחה צריכים לצעוד 120 מטרים בערך הלוך וחזור כדי לעבור במעבר החציה הקרוב, וזה מגוחך בעיניי".

2 צפייה בגלריה
מסומנים באדום: מעברי החציה הנחוצים
מסומנים באדום: מעברי החציה הנחוצים
מסומנים באדום: מעברי החציה הנחוצים
(צילום פרטי)

חגית שפע, תושבת השכונה, מספרת כי היא חוששת מאוד כשילדיה חוצים את הכביש באיזור בו התרחשה התאונה.
"אני מלווה את הקטנים בעצמי, וחוצה איתם את הכביש, כאשר הם חוצים אותו בדרך לבית הספר שנמצא כמה מאות מטרים משם", אומרת שפע, "וזה באמת לא הגיוני שבמיקום שכזה לא צובעים מעבר חציה, או לכל הפחות מציבים תמרור אזהרה לנהגים הנוסעים בכביש, פשוט חלמאות".
"ברחוב תכלת בשכונה שלנו, לא רחוק מאיזור הבעייתי, יש מעבר חציה, כולל הגבהה של המעבר ואי קטן, וזה בדיוק מה שצריך לעשות ברחוב תרשיש וברחוב יהלום הסמוך אליו", מסכם לזוביק.

קראו גם:

"העברתי לעירייה תרשים מסודר ומפה של השטח, אבל שום דבר עוד לא קרה, ובינתיים הילדה נפגעה בדיוק במקום בו צריך מעבר חציה שעליו דיברנו".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "בשכונת אבני חן קיימים מספר מעברים ציבוריים החוצים רחובות בשכונה. המעבר הציבורי המדובר בכתבה, נמצא פחות מ-60 מטר מצומת יהלום–תרשיש–אודם בו מסומנים מעברי חציה, ולכן לא יסומנו מעברי חציה בהמשכם. זאת בהתאם להמלצת משרד התחבורה להימנע עד כמה שאפשר מסימון מעבר חציה באמצע קטע כביש, שכן נהגים והולכי רגל אינם מצפים למעבר שאינו בצומת. על כן, ההמלצה היא לחצות במעבר חציה מסומן בקרבת מקום".
פורסם לראשונה: 08:11, 16.07.23