ב-31 באוקטובר השנה יתקיימו ברחבי ישראל הבחירות לרשויות המקומיות, במסגרתן ייבחרו ראשי ערים ומועצות אזוריות, וכן מועצות היישובים השונים, וגם במודיעין מתחילים להרגיש את זה מתקרב.
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
בינתיים, אין תחרות. ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
במהלך השבועות האחרונים הכריזו חברי וחברות מועצה שונים על צעדיהם לקראת הבחירות הקרובות. כמו תמיד יש הפתעות ואנשים חדשים, ובשביל זה בדיוק אנחנו כאן, לעשות עבורכם קצת סדר בדברים.
ראשית, מה קורה כיום? בראש העירייה עומד כמובן חיים ביבס, לו זו הקדנציה השלישית בתפקיד, וכרגע נראה, כי כמו בבחירות הקודמות, בשנת 2018, שהוא יהיה המועמד היחיד לתפקיד.
מועצת העיר הנוכחית מונה 19 מושבים, וחברות בה 9 סיעות נפרדות, הגדולה מתוכן סיעתו של ביבס ("חיים במודיעין"), המונה ארבעה חברים, ובמועצה מכהנים 17 גברים ושתי נשים.
מעל ל-65,000 תושבים הם בעלי זכות בחירה בעיר, ועל קולותיהם צפויות להתחרות, נכון לימים אלה, כמה וכמה רשימות, חלק מהן חדשות.
ההצבעה, כמו תמיד, תהיה בשני פתקים: האחד לראשות העיר, והשני למועצת העיר, וכמו בבחירות לכנסת ישראל, רשום על הפתק שם הרשימה, והאותיות שנבחרו ליצגה.

3 צפייה בגלריה
עדי מן
עדי מן
חוזרת להתמודד. עדי מן
(צילום: חורחה נובומינסקי)

כאמור, מאחר ואין בשלב זה מתמודד או מתמודדת המבקשים לקרוא תיגר על שלטונו של ביבס, נראה כי גם הפעם הוא יהיה מתמודד יחיד – והעניין האמיתי יהיה בגיזרת חברי המועצה.
ההודעה הטריה ביותר בנושא זה שייכת לאילן בן סעדון, איש תנועת הליכוד, שלפני שנתיים וחצי, בעקבות חילוקי דעות קשים עם ביבס, פוטר על ידו מתפקידו כסגן ראש העיר בשכר.
בן סעדון, שעומד בראש סיעת "אילן למודיעין", המונה שלושה חברי מועצה, הכריז לפני מספר ימים כי ועדת היגוי העליונה של הליכוד אישרה לו להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת "רשימה עצמאית כסיעת בת של מפלגת הליכוד".
על פי ההערכות, בן סעדון יוביל רשימה ביחד עם שותפו גבי אדרי, ושמות חדשים יופיעו בה.
שינוי נוסף, דרמטי למדי, לקראת הבחירות, התרחש לפני כשבועיים בסיעת "מודיעין חופשית", האופוזיציה הראשית במועצה, כאשר יו"ר הסיעה מזה כעשור, אבי אלבז, הודיע כי מי שיוביל את הרשימה בבחירות הקרובות יהיה חבר המועצה איתי אלמוג-בר, ולרשימה צפויים להיכנס שמות חדשים.
שתי רשימות נוספות שיעברו שינוי הן רשימת "הבית היהודי", בראשה עומד חבר המועצה עמיעד טאוב, שהודיע כי יתמודד בבחירות הקרובות במסגרת רשימה עצמאית, "מחוברים למודיעין", המוגדרת כרשימה חברתית.
שינוי יתרחש גם ברשימת "שחר עושים חינוך" בהובלת חבר המועצה מויש לוי, שאחרי שני עשורים של עשייה פוליטית, פורש מעיסוק זה, והעביר את הובלת הרשימה לעידן חמי.
פרישתו של לוי הובילה לזעזוע נוסף ברשימה, עם ההודעה של מי שהיה מספר שניים בה, חבר המועצה עמיחי זליג, כי הוא יתמודד בבחירות הקרובות בראשות רשימה עצמאית, ששמה טרם פורסם.

3 צפייה בגלריה
פורש. מויש לוי
פורש. מויש לוי
פרש. מויש לוי
(צילום: קובי קואנקס)

רשימה חדשה שתתמודד ועשויה לעורר עניין, היא רשימת "נשים במודיעין", בראשה עומדת קרן בן נון, ואחריה, במקום השני, ליאת מנצ'ל, וגם לרשימה זו יתווספו שמות נוספים.
רשימה נוספת עם דגש על כוחן של הנשים, תהיה זו של חברת המועצה לשעבר עדי מן.

קראו גם:

מן נבחרה למועצת העיר בבחירות האחרונות ברשימת "שחר עושים חינוך", פרשה מתפקידה לפני כשנתיים, וכעת תנסה שוב לזכות באמון הציבור.
ייתכן מאוד כי שאר רשימות מועצת העיר ישארו ללא שינוי, ובכל מקרה, המועד האחרון להגשת הרשימות הוא 40 ימים לפני מועד הבחירות, כך שסביר להניח שעשויות להיות התפתחויות נוספות בנושא.