תושבי שכונת אבני חן במודיעין, המתגוררים בקרבת צומת הרחובות תרשיש ועמק זבולון, טוענים כי על העירייה להציב אמצעי זהירות בצומת, משום שמתרחשות בו תאונות חוזרות.
2 צפייה בגלריה
"פעולות חייבות להתבצע". הצומת
"פעולות חייבות להתבצע". הצומת
"פעולות חייבות להתבצע". הצומת
(צילום פרטי)
אמנם מדובר בתאונות ללא נפגעים קשה עד כה, אולם דווקא מסיבה זו אומרים התושבים כי יש לפעול לצמצום הסיכון להתרחשותן של תאונות בצומת.
מפגש הרחובות עמק זבולון ותרשיש הוא אחת מנקודות הכניסה והיציאה מהשכונה, ולטענת תושביה, העובדה כי רחוב עמק זבולון הוא למעשה שדרה רחבה, היא אחד הגורמים לבעיית הבטיחות בצומת.
"אנשים שנוסעים על עמק זבולון, מרגישים שהם על כביש מהיר", אומר אייל טישל, תושב השכונה. "כמה מאות מטרים אחרי הצומת עם רחוב תרשיש יש יציאה לפארק הטכנולוגי ומשם לכביש 443, אז אנשים במחשבה שהם כבר על הכביש המהיר, ומרשים לעצמם לנהוג מהר".
"בנוסף, במפגש הרחובות יש עיקול, מה שמגביר את הסיכון ומפריע לשדה הראייה".
ביום חמישי שעבר התרחשה בצומת תאונה. אחד הנהגים נפגע קל ונזקק לטיפול רפואי, ולטענת תושבי השכונה תאונה זו מוכיחה עד כמה חשוב לטפל בצומת.

2 צפייה בגלריה
הצומת מרחוב תרשיש
הצומת מרחוב תרשיש
הצומת מרחוב תרשיש
(צילום פרטי)

"יש הרבה דרכים לפעול, החל מהצבה של פסי האטה נוספים, דרך תמרורים או שלטים מהבהבים", אומרים התושבים. "פעולות חייבות להתבצע בהקדם".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "העירייה פועלת על פי גורמי המקצוע שבחנו את אמצעי הבטיחות הנדרשים בצומת ועל פי חוקי התנועה. לפני הצומת המדובר יש תמרור עצור וכן ישנם פסי האטה בעמק זבולון. מהנתונים עולה כי המקור לתאונות היו נהגים שלא שעו להנחיות התמרור בצומת".