מבצע מיוחד שהתקיים במחוז מרכז של המשטרה, וכלל הפעלה של קטינים כסוכנים משטרתיים שהגיעו לרכוש אלכוהול בפיצוציות ובקיוסקים במקומות שונים במודיעין, הוביל לזימונם לשימוע של כמה בעלי עסקים בעיר, החשודים במכירת אלכוהול לקטינים.
2 צפייה בגלריה
המשטרה הסתייעה בקטינים
המשטרה הסתייעה בקטינים
הסתייעו בנערים המתנדבים במשטרה
(צילום המחשה: קובי קואנקס)
על פי חוק, אסורה מכירת אלכוהול למי שאינו מעל גיל 18, אולם ידוע כי בעלי פיצוציות רבים ברחבי הארץ אינם מקפידים על הוראת חוק זו, מוכרים משקאות אלכוהוליים לקטינים, ואינם בודקים את גילם של הלקוחות כחוק.
לנוכח ההבנה כי מדובר בתופעה מתרחבת, בוודאי זמן קצר לפני תחילת חופשת הקיץ, פעלו שוטרי מחלק הנוער של משטרת מודיעין במסגרת המבצע היזום והסמוי, במהלכו נחשפו בתי עסק שמכרו אלכוהול לקטינים.
במשטרה לא מסרו מידע אודות שמות בתי העסק, אולם בעליהם של העסקים החשודים בעבירה על חוק איסור מכירת אלכוהול לקטינים, יזומנו בשבוע הקרוב למתן עדות בתחנת המשטרה, ואחת האפשרויות היא כי בתי העסק שבעליהם לא מילאו את הוראות החוק ייסגרו לתקופה מוגבלת.
המבצע המשטרתי כלל הפעלה של בני נוער, מתנדבים במשטרה, שלצורך פעילותם במבצע נדרש אישור מהוריהם, ואל בני נוער אלה התלוו שוטרים מוסמכים, שתיעדו את תהליך מכירת האלכוהול לקטינים.
במשטרת מודיעין מדגישים כי מבצעים מסוג זה יימשכו בתקופה הקרובה, בין השאר כדי לוודא שאלכוהול לא יגיע לידיהם של בני נוער, במיוחד במהלך הקיץ הקרוב.

2 צפייה בגלריה
יזומנו לתחנת המשטרה
יזומנו לתחנת המשטרה
יזומנו לתחנת המשטרה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

בהודעה שנמסרה על ידי משטרת מחוז מרכז נרשם: "בכוונת המשטרה להמשיך ולפעול בכל האמצעים והיכולות, בפרט בחופשת הקיץ, על מנת לאכוף נגד העבירה, ולצמצם ככל הניתן את נגישות האלכוהול באופן מסוכן לבני הנוער".
אמא לשני נערים (15, 17) תושבת העיר, מספרת כי היא אינה מאמינה שמבצעים כגון אלה יכולים לצמצם בצורה משמעותית את השימוש באלכוהול על ידי בני נוער.

קראו גם:

"הנוער שותה לצערי לא מעט, כולל בגילים צעירים מאוד", אומרת האם, "וגם לקנות את המשקאות זה פשוט, כי תמיד יש מישהו מבוגר יותר שיסכים לעשות לחבר'ה הצעירים טובה ולקנות עבורם. מי שאחראים לכך שזה יקרה כמה שפחות הם ההורים, בחינוך ובהסברה, כמה שרק אפשר".