בעיריית מודיעין פועלים בימים אלה לשיפור מצב המים באגם המלאכותי שבמרכז פארק ענבה, זאת בעקבות דיווחים על מות ברווז שחי באגם.
1 צפייה בגלריה
"אנשים מזלזלים בהוראות". פארק ענבה
"אנשים מזלזלים בהוראות". פארק ענבה
"אנשים מזלזלים בהוראות". פארק ענבה
(צילום: רונן כרם)
בסוף השבוע האחרון העבירו תושבים שביקרו בפארק הודעות למוקד העירוני על כך שאחד מהברווזים באגם נראה צף על המים, ובדיקה שבוצעה בשטח העלתה כי הוא מת.
במענה לתושבים, נמסר על ידי העירייה כי מי האגם, בו מתבצע גם שיט של סירות פדלים, מנוטרים מעת לעת על ידי העירייה ומשרד הבריאות, וכי בכל מקרה תבוצע בדיקה נוספת לאתר כדי לבדוק האם יש זיהום במים.
יצוין כי רק לפני מספר שבועות בוצע מהלך של ריקון מי האגם והחלפתם במים נקיים.
לטענת תושבים בעיר, בשבועיים האחרונים המים באגם התמלאו בלכלוך, המושלך על ידי תושבים המבקרים בפארק.
"יש זבל במים, כי אנשים פשוט לא מקפידים לשמור על הניקיון", טוען אברהם נחמה, תושב שכונת הציפורים, המטייל מדי בוקר בפארק. "יש הורים שלא משגיחים על הילדים המשליכים אריזות של חטיפים למים, ובעלי חיים עלולים להיחנק ולמות מזה".
תושבת נוספת מטילה את האחריות למצב האגם על מי שמגיע לפארק ומאכיל את העופות החיים בו בניגוד להנחיות האוסרות זאת.
"אנשים מזלזלים בהוראות, וזה מה שקורה, וזה עצוב", אומרת האישה, וטוענת כי על העירייה להשיק קמפיין הסברה על ההתנהלות בשטח הפארק. "בנוסף לכך הפיקוח העירוני צריך להסתובב פה יותר, להפגין נוכחות ולמנוע מצבים של האכלה של החיות, או אפילו דיג באגם - דברים שקורים".
קראו גם:
מהעירייה נמסר: "המים באגם בפארק מבוקרים ונבדקים באופן רציף ע"י גורמי מקצוע, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. בעקבות המקרה המדובר, נערכו בדיקות נוספות של המים מעבר לנדרש, ונמצא בשנית כי הם תקינים לחלוטין עבור בעלי החיים השוהים בו. נסיבות מותו של הברווז אינן ברורות אולם כפי הנראה הן לא נובעות מהאכלתו, שכן המים נקיים".