סוגיית הפעלתה של מזבלה פיראטית לשריפת פסולת, הפועלת בשטחי הרשות הפלסטינית, והעשן והריחות המגיעים ממנה, המטרידים ומסכנים את בריאותם של תושבי מודיעין עילית, עלתה בשבוע שעבר לדיון במהלך אחד הדיונים שהתקיימו בכנסת.
1 צפייה בגלריה
שריפת פסולת במזבלה פיראטית
שריפת פסולת במזבלה פיראטית
שריפת פסולת במזבלה פיראטית
(תמונת המחשה)
קראו גם:
מי שהעלה את הנושא לסדר היום, בשמם של תושבי מודיעין עילית, הוא חבר הכנסת מטעם סיעת ש"ס, יעקב אשר, שביקש לברר מול סגן השר לביטחון, ח"כ אלון שוסטר מ"יש עתיד", כיצד יכולים אנשי משרד הביטחון לטפל בבעיה, וזאת משום שהאיזור שבתחום הרשות הפלסטינית הוא באחריות המינהל האזרחי, גוף הכפוף למשרד הביטחון.
"מפגע זה של שריפות מסכן את בריאותם של אזרחי ישראל ושל תושבי העיר מודיעין עילית, ומהווה מטרד ריח בלתי נסבל", אמר ח"כ אשר לסגן השר שוסטר, והוסיף: "ברצוני לשאול כיצד מתכוון משרד הביטחון לפעול כדי להסיר את המפגע, ולפקח על כך שהמזבלה לא תחזור להזיק לסביבה".
עוד ציין ח"כ אשר, כי המזבלה המדוברת כבר נהרסה בעבר על ידי כוחות הביטחון, אולם חזרה לפעול ללא כל הפרעה.
בתשובתו לשאלות שהועלו אמר סגן השר שוסטר כי משרד הביטחון וצה"ל פועלים למיגור תופעת שריפת הפסולת, וזאת בין השאר באמצעות הקמת תשתיות הולמות לטיפול בפסולת באיזור יהודה ושומרון, פתרון שאמור למנוע את המשך הפעלתן של המזבלות הפיראטיות.
למרות תשובתו, טען ח"כ אשר בפני סגן השר כי הוא לא קיבל תשובה בנוגע לפעולות שמבצעים אנשי משרד הביטחון למניעת השריפות במזבלה הפיראטית הסמוכה למודיעין עילית, וביקש מסגן השר לבדוק לעומק את הנושא.
בסיכומו של דבר הודה סגן השר כי לא השיב לשאילתה שהוצגה בפניו בצורה מלאה, והבטיח לח"כ אשר כי יפעל בתקופה הקרובה לטפל ביעילות עד כמה שאפשר, למיגור הסכנה הבריאותית המטרידה את תושבי מודיעין עילית, זאת בסיוע אנשי המקצוע של משרדו ושל משרדי ממשלה אחרים.