פעילי הסביבה במודיעין – מכבים – רעות הודיעו אתמול (שני) כי בכוונתם לקיים במוצאי שבת הקרובה הפגנה בכניסה למתחם המע"ר במרכז העיר, תחת הכותרת 'למען הצלת מרחבי הטבע האחרונים של מודיעין' – וכל זאת, חצי יממה בלבד לפני אישורה הסופי המיועד של תוכנית המתאר של העיר לשנת 2040.
מטרת הפעילים: להעלות את המודעות לשמירה על השטחים הפתוחים, ויתרה מכך – להניע כמה שיותר תושבים בעיר להשתתף ביום למחרת ההפגנה בדיון המכריע בנושא תוכנית המתאר, ולהציג, ביחד עם פעילי הסביבה, את הגישה הסביבתית הנחרצת בנושא כמה מהיבטי תוכנית המתאר.
1 צפייה בגלריה
יפגינו בכניסה למתחם המע"ר
יפגינו בכניסה למתחם המע"ר
יפגינו בכניסה למתחם המע"ר
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
"זה רגע האמת של הפעילים, ולא רק שלהם, אלא של כל תושבי העיר, של כל מי שרוצה לגור פה בעתיד כשמסביבו שטחים ירוקים פתוחים, וגישה אקולוגית ומגנה על הסביבה", אומרים פעילי הסביבה, "כי ביום ראשון הקרוב זו ההזדמנות האחרונה שלנו להשפיע".
על פי פרסומי עמותת תושבים משפיעים במודיעין, בראשה עומד גדעון בכר, ההפגנה תתקיים ביום שבת בשעה שש וחצי בערב, ונקודת המפגש תהיה ליד השלט Modiin בכניסה למתחם המע"ר. בהפגנה, שהפעילים והמארגנים מקווים שמאות רבות מתושבי העיר יגיעו אליה, אמורים לשמוע המשתתפים על העמדות העקרוניות של פעילי הסביבה לגבי נקודות מסוימות בתוכנית המתאר.
הראשיות שבהן היא התנגדות פעילי הסביבה לפגיעה במסדרון האקולוגי הנמצא בפאתי העיר, בין השאר על ידי הכוונה להקים שכונת מגורים על גבעת שר הממוקמת בסמוך לכניסה הראשית לעיר, ומחאה של הפעילים על כך כי תוכנית המתאר לא כוללת התייחסות מעמיקה לנושא הכנת העיר מבחינות שונות למשבר האקלים שצפוי לפקוד את העולם בעוד מספר עשורים.
"האנשים בהפגנה יהיו חייבים להפנים שיש להם כוח לשנות דברים, וכבר הוכחנו את זה בעבר במאבקים סביבתיים שניצחנו", אומר מיכה גריידי, פעיל סביבה תושב העיר. גם הדיונים ביום ראשון יהיו פתוחים לקהל הרחב, ישודרו בזום, ותהיה לכל אחד כמעט האפשרות להביע עמדה, ואנחנו חייבים להיות שם, לכן אני מקווה שהמונים יגיעו להפגנה במוצאי שבת הקרובה".
כל העדכונים - חדשות מודיעין