על רקע העובדה שהקבוצות אליהן שייכים תושבי מודיעין–מכבים–רעות ברשת מתנהלות לרוב בצורה נינוחה ושאינה מתלהמת – בלט מאוד אתמול (שני) אירוע חריג במיוחד שעלה לדיון ברשתות החבריות ואליו נדרש אפילו ראש העירייה, חיים ביבס.
1 צפייה בגלריה
("לא לחצות גבולות". חיים ביבס | צילום: רונן כרם)
קראו גם:
מדובר בהודעה כוזבת שהופצה במהלך שעות הבוקר של יום שני ולפיה מותם של ארבעה מתושבי העיר המתגוררים באותו אזור גיאוגרפי, קשור לכאורה לעובדה שהם התחסנו לאחרונה מפני נגיף הקורונה. ההודעה הופצה בקבוצות בהן חברים אלפים מתושבי מודיעין והסביבה.
בתוך זמן קצר הפך הדיון בנושא לזירת התגוששות, כאשר גם ההתפרצות שהתרחשה לפני מספר שבועות במתחם בית הספר היסודי אסיף שבמרכז העיר עלתה על הפרק. אחת המגיבות התייחסה למקרה ורשמה: "אין לי מושג ממה נפטרו, אבל 4 מקרים שונים באותו שבוע באותו בית ספר ואזור גיאוגרפי מחייב חקירה".
מנגד התייצבו ברשתות רוב גדול של תושבי העיר שכעסו על ההודעה שהופצה. "חוצפה שיש לאנשים אג'נדות פרטיות על חשבון חיים ופרטיות של משפחות אבלות, גועל נפש, אני מתביישת בשמכם, מי שלא תהיו", רשמה אחת מתושבות העיר שזכתה לתמיכה רבה בקרב הגולשים.
מי שעוד זכה לעידוד ותמיכה היה ראש העירייה חיים ביבס, שפרסם בשעות אחר הצהריים של יום שני הודעה מטעמו בה הגדיר את ההודעה המקורית שהופצה כ"פייק ניוז".
בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק האישי שלו רשם ביבס: "במהלך השעות האחרונות נפוצו ברשתות החברתיות שמועות נוראיות ולא מבוססות המקשרות את פטירתם של ארבעה מתושבי העיר לחיסון לנגיף קורונה. נתחיל באמת – מדובר בארבעה מקרים שונים של הורים מקהילת בית ספר בעיר שנפטרו כתוצאה ממחלת הסרטן בתום מאבק ממושך. בימים אלה בני המשפחה נמצאים באבל כבד על מות יקיריהם ולצערנו אף יוצרים עימם קשר מתנגדי חיסונים ואנו מבקשים בכל לשון של בקשה להפסיק עם השמועות הללו. השיח הציבורי במודיעין היה מאז ומעולם פתוח ומכבד, כל אדם זכאי לפעול על פי צו מצפונו, אולם לצד זאת עליו לעשות זאת מבלי לפגוע בזולת ולא לחצות גבולות".
כל העדכונים - חדשות מודיעין






.