כוכי ברבי, מנהלת סיעוד בטיפת חלב מכבי במודיעין, מטפלת מדי חודש במאות תינוקות בני יומם, המגיעים אליה לביקור ראשון. לרוב מדובר בביקור שגרתי, אבל הפעם התרחש מקרה שונה שאלמלא איתרה אותו בזמן עלול היה להסתיים רע מאוד.
1 צפייה בגלריה
הסיבוכים נמנעו
הסיבוכים נמנעו
הסיבוכים נמנעו
(צילום: דוברת קופ"ח מכבי)
"במסגרת תפקידי אני מבצעת בדיקות לגילוי צהבת ילודים, שהיא תופעה שעלולה לסכן את חיי התינוקות. בבדיקה זו אני בודקת את רמת הבילירובין", מספרת ברבי.
קראו גם:
"לפני מספר ימים הגיע אלי תינוק בן 11 יום לביקור ראשון ושגרתי. מטרת הביקור הייתה לבצע מעקב ובדיקה ראשונה אחרי הלידה ולבדוק שהכול תקין. התינוק היה נראה חיוני, אוכל באופן סדיר, הלידה הייתה תקינה וגם רמת הבילירובין שנמדדה בזמן השחרור מבית החולים הייתה תקינה. לכאורה לא היה שום סימן חשוד, אולם מכיוון שיש לי ניסיון של הרבה שנים בטיפול בילודים הרגשתי שמשהו לא ממש בסדר וצבע העור מעט צהבהב", היא אומרת.
וכך, למרות שכל המדדים היו תקינים החליטה להרחיב את הבדיקה ולבדוק את הרך הנולד במכשיר הבילירובין החדש, שנמצא בטיפת החלב במודיעין. למרבה ההפתעה, הבדיקה הראתה שבגופו של התינוק היו 20 מיליגרם בילירובין, נתון שמעיד על צהבת המצריכה טיפול רפואי בבית החולים.
"התוצאה נראתה לי לא הגיונית ולכן החלטתי לחזור על הבדיקה כדי להיות בטוחה. אבל גם אחרי הבדיקה השלישית המדד היה ממש גבוה ולכן הפניתי את האם והתינוק לבית חולים לבדיקה נוספת".
התינוק אושפז בבית החולים וקיבל טיפול מותאם באמצעות אור כדי להוריד את רמות הבילירובין בדמו. כל אותו הזמן, המשיכה כוכי לשמור על קשר ולבדוק מה מצבה של האם ומה שלום התינוק.
"הייתי בקשר רציף עם האם שלא הפסיקה לשבח את הצוות ולהודות לנו", מחייכת ברבי ומוסיפה: "אין ספק שהמקרה החריג הסתיים בשמחה גם בזכות ענת לוי, המזכירה שלנו, שהתעקשה לקבוע לתאם לתינוק תור לבדיקה עוד באותו היום ולא לדחותו בחודש".
"הטיפול ע"י הצוות והשילוב של ביצעו הבדיקה במכשיר הבילירובין, מכשיר חדשני שנכנס לפני מספר חודשים למרפאות טיפת חלב של מכבי, בדיקה המתבצעת ללא דקירה וכאב לתינוק ומתגלה כמציל חיים של ממש", מסכמת ברבי ופונה לאימהות ומזמינה אותם להגיע להיבדק בטיפת חלב.
לעדכונים - חדשות מודיעין