כעס רב בקרב תושבי מודיעין, פעילי המחאה כנגד הרפורמה המשפטית שמוביל שר המשפטים ותושב העיר, יריב לוין, לאחר שפקחים של השיטור העירוני הרסו בשעות הבוקר של יום שישי האחרון את מאהל המחאה שהוקם בגינה הציבורית בקרבת ביתו של השר.
1 צפייה בגלריה
אחד מפקחי העירייה מפרק את מאהל המחאה
אחד מפקחי העירייה מפרק את מאהל המחאה
אחד מפקחי העירייה מפרק את מאהל המחאה
(צילום מתוך סרטון: "מודיעין חופשית")
פירוק המאהל, שהוקם על ידי ארגון "דרכנו", ואויש על ידי קבוצת אנשי מילואים שביקשו להביע את דעתם נגד הרפורמה, התבצע בשעות הבוקר המאוחרות של יום שישי וגרר מחאה חריפה מצד נוכחים במקום וברשתות החברתיות.
לקול צעקות "בושה", הנפת דגלי ישראל ושריקות חזקות, פירקו שני פקחים את המאהל, שפעל במקום במשך שני סופי שבוע ומשך אליו מאות מוחים שביקשו להפגין מול ביתו של השר לוין, המתגורר ברחוב שדרות מנחם בגין בעיר.


"הפירוק היה ללא כל התראה, וזו בושה גדולה", אומרת אורנית שליו, תושבת העיר. "שני הפקחים הגיעו ופשוט פירקו את הגזיבו שהפעילים מתנועת דרכנו הקימו, לוחמים ואנשי מילואים שהגיעו למקום, הביעו מחאה בדרך שקטה ולגיטימית, ולא גרמו הפרעה לאיש. כנראה שהסיבה שזה קרה היא שמדובר במודיעין ולא בירושלים או בתל אביב, כי בערים האלה לא היו מעזים לעשות דברים כאלה".
מי שהיה בוטה יותר בהתבטאויותיו נגד פירוק מאהל המחאה היה חבר מועצת העיר ("מודיעין חופשית"), איתי אלמוג-בר, שהיה נוכח במקום בזמן פירוק המאהל, והתעמת באופן מילולי עם הפקחים.
"הפקחים פירקו את מאהל המחאה, זה בלתי נתפס", אומר אלמוג-בר, התוקף באופן אישי את ראש העירייה, חיים ביבס, ואת הנהלת העירייה: "חיים ביבס, ראש העיר מהליכוד, בחר צד, בושה וחרפה.

קראו גם:

"תושבי העיר צריכים להבין עם מי יש להם עסק - יו"ר השלטון המקומי שתומך בפירוק הדמוקרטיה, ובהקמת דיקטטורה, ועושה זאת בקולות התושבים שרוצים לחיות בדמוקרטיה".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "העירייה איפשרה ומאפשרת את כל ההפגנות והעצרות מכל הקשת הפוליטית שהתקיימו בעיר לאורך כל השנים האחרונות, לרבות ההפגנה הנוכחית ובהתאם להנחיות החוק. יחד עם זאת, גם על המפגינים לנהוג בהתאם לחוק העירוני האוסר על הקמת אוהלים בפארקים הציבוריים".
פורסם לראשונה: 08:57, 29.01.23