התנגדותם של כמה מדיירי בניין מגורים בשכונת הנביאים במודיעין לכניסתם של ארבעה צעירים עם צרכים מיוחדים לדירה שהוכנה עבורם בבניין, ממשיכה לעורר הדים בעיר, אך נכון לאמצע שבוע זה נרשמה התקדמות רצויה בדמות חלופה אפשרית למגורי הארבעה.
2 צפייה בגלריה
"יהיה תיקון". טאוב
"יהיה תיקון". טאוב
"יהיה תיקון". טאוב
(צילום: קובי קואנקס)
הסיפור העצוב הובא באמצע השבוע שעבר בהרחבה ב"מיינט מודיעין", ונחשף על ידי חבר מועצת העיר, מחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב.
מדובר בארבעה צעירים בעלי צרכים מיוחדים שהיו אמורים להיכנס לדירה באחד הבניינים בשכונה ביום שני שעבר, ולמרות שבוצעו כל ההכנות, כולל חתימה על חוזה שכירות מול בעלי הדירה – כניסת הארבעה בוטלה בשל התנגדות חלק מדיירי הבניין.
טאוב, שמתוקף תפקידו בשנים האחרונות סייע לאיכלוס של עשרות דירות של צעירים עם צרכים מיוחדים בבניינים בשכונות שונות בעיר, כעס מאוד על שהתרחש.
"אני יכול לומר בעצב שהחושך הגיע למודיעין. לא ייאמן שתושבים בעיר לא מוכנים לגור ליד תושבים עם צרכים מיוחדים", אמר בשבוע שעבר. "ארבע שנים וחצי אני מחזיק בתיק השירותים החברתיים, 21 שנים אני גר בעיר, ומעולם לא התביישתי ככה. ארבעה בוגרים מדהימים הכינו הכל ונערכו רגשית לעבור לדיור עצמאי, עמותת שק"ל הזמינה ריהוט, גייסה מדריכים לדירה, ואז רגע לפני הכניסה, כמה שכנים הפעילו לחץ על המשכיר, והסיפור נגמר. זה אמנם לא מאפיין עיר כמו שלנו, שמובילה בשוויון והכלה, אבל איך זה קרה לנו? ולמה? אני מאוכזב כל כך".

2 צפייה בגלריה
"נעלבתי עד עמקי נשמתי". אור גרינפלד
"נעלבתי עד עמקי נשמתי". אור גרינפלד
"נעלבתי עד עמקי נשמתי". אור גרינפלד
(צילום: חורחה נובומינסקי)

חבר מועצה נוסף שהתבטא בנושא הוא אור גרינפלד, שבעקבות הפרסום חשף כי אחד מארבעת הדיירים הוא אחיו הצעיר, עומר.
בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב גרינפלד: "נשבר לי הלב. עומר מאובחן על הרצף האוטיסטי, גדל כאן במודיעין, הוא למד ועובד כאן, הוא גם התנדב לשירות בצה"ל במשך שלוש שנים, ומעולם לא פגע ולא איים על אף אחד".
על התנגדות דיירי הבניין לכניסתם הדיירים למגורים הוא אומר: "כשאבא שלי בא וסיפר לי את זה אחרי שיחה עם עמותת שק"ל שמסייעת לדיירים, נעלבתי עד עמקי נשמתי, הדמעות מילאו לי את העיניים. איך זה ייתכן שזה קורה בעיר שלי? כל התנאים כבר סוכמו והיינו נרגשים לקראת השלב הבא, ולמרות מה שקרה, אין לי ספק שנצליח במשימה".

קראו גם:

בתחילת השבוע עדכן טאוב כי אנשי עמותת שק"ל ונציגי האגף לשירותים חברתיים הצליחו בינתיים לאתר דירה אחרת עבור הארבעה, אליה יוכלו להיכנס בתחילת אוקטובר. "נפגשתי עם הארבעה השבוע, דיברתי איתם, שוחחנו על המצב, ואני משוכנע שיהיה פה תיקון", מסכם טאוב. "במקביל, אנו ממשיכים לנסות ולאתר דירה שאליה יוכלו להיכנס בשבועות הקרובים. אנחנו על זה, ומקווים שזה יתאפשר, ותודה גדולה לכל מי שפונים אלינו בנושא".