בעלי צרכים מיוחדים אינם רצויים: מקרה מטריד של דיירים בבניין מגורים במודיעין, שאינם מעוניינים כי ארבעה צעירים עם צרכים מיוחדים יתגוררו בבניין שלהם, נחשף אמש (שלישי) על ידי חבר מועצת העיר, מחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב.
1 צפייה בגלריה
"החושך הגיע למודיעין". טאוב
"החושך הגיע למודיעין". טאוב
"החושך הגיע למודיעין". טאוב
(צילום: קובי קואנקס)
מדובר בארבעה צעירים שהיו אמורים להיכנס לדירה באחד הבניינים בשכונת הנביאים ביום שני השבוע, ולמרות שבוצעו כל ההכנות, כולל חתימה על חוזה שכירות מול בעלי הדירה, הזמנת ריהוט וציוד אחר – כניסת הארבעה בוטלה בשל התנגדות חלק מדיירי הבניין.
להתנגדות מסוג זה יש מושג מקצועי מוכר בשם NIMBY, שפירושו Not In My Back Yard, המבטא התנגדות להקמה של מוסד, מפעל, או איכלוס יחידת דיור על ידי מי שמתגוררים בסמוך, בדרך כלל מתוך התנגדות לדיירים או אי הבנה של פרטי המקרה.
טאוב, שמתוקף תפקידו במשך השנים האחרונות סייע לאיכלוס של עשרות דירות של צעירים עם צרכים מיוחדים בבנייני מגורים בשכונות שונות בעיר, כועס מאוד על שהתרחש.
"אני יכול לומר בעצב, שהחושך הגיע למודיעין. לא ייאמן שתושבים בעיר לא מוכנים לגור ליד תושבים עם צרכים מיוחדים", אומר טאוב. "ארבע שנים וחצי אני מחזיק בתיק השירותים החברתיים, 21 שנים אני גר בעיר, ומעולם לא התביישתי ככה".
"ארבעה בוגרים מדהימים הכינו הכל, ארזו ציוד ובגדים ונערכו רגשית לעבור לדיור עצמאי, עמותת שק"ל הזמינה ריהוט, גייסה מדריכים לדירה, ואז רגע לפני הכניסה, כמה שכנים הפעילו לחץ על המשכיר, והסיפור נגמר".
"זה אמנם לא מאפיין עיר כמו שלנו, שמובילה בשוויון והכלה, אבל איך זה קרה לנו? ולמה? אני מאוכזב כל כך".

קראו גם:

מאז הידיעה על ביטול כניסתם של הארבעה לדירה, פועלים טאוב ושותפיו לאיתור דירה חלופית למגורים עבור הצעירים, והוא מקווה שזה יקרה במהלך הימים הקרובים.
"אנחנו מחפשים בדחיפות דירת חמישה חדרים, ארבעה חדרי שינה, בשכונת הנביאים או המגינים, שתתפנה בחודש אוגוסט", אומר טאוב, "ואני מאוד מקווה שנצליח. יש לא מעט בעלי דירות שיצרו איתי קשר ואני מקווה שנמצא את הפתרון, ואני מבטיח כי מול החושך הזה, נגביר את האור החברתי".