מי ששוטטו בשבוע האחרון בקבוצות הפייסבוק המזוהות עם שכונות מודיעין, לא יכלו להתעלם מקמפיין השיווק המקפיץ של איתן ליבנה, נער בן 16 בלבד, המציע את שירותיו כדי.ג'יי למסיבות ולאירועים.
2 צפייה בגלריה
"מתעניין גם בבורסה והשקעות". ליבנה
"מתעניין גם בבורסה והשקעות". ליבנה
"מתעניין גם בבורסה והשקעות". ליבנה
(צילום: קובי קואנקס)
ליבנה העלה פוסטים בעשרות קבוצות, כתב בהן כי הוא די.ג'יי בעל ניסיון, והצהיר, גם בדף הפייסבוק האישי שלו: "אני בן 16, אבל יש לי ביצועים של 50 שנה במקצוע, הגיל הוא רק מספר".
שיחה עם ליבנה, בעל שם הבמה DJ.EITAN, מגלה כי הוא אכן בוגר מכפי גילו, כנראה שבעל ניסיון לא קטן על אף גילו הצעיר, וכי בקיץ הזה הוא מתכנן לכבוש את העיר.

ההתחלה: בכיתה א'


בימים בהם הוא לא מתקלט, ליבנה הוא תלמיד תיכון עירוני ג' בעיר, עולה לכיתה י', ומתגורר עם הוריו ושתי אחיותיו בשכונת הנביאים.
את עולם המוזיקה והתיקלוט הוא גילה מעט לפני שמלאו לו 13, ולאחר מסיבת בר המצווה שלו החליט לעשות הכל כדי להגשים את חלומו להפוך לדי.ג'יי.
"לפני יום הולדת 13 שמעתי על מכללה ללימודי מוזיקה ודי.ג'ייז, שמי שלומד בה מקבל עזרה במציאת עבודות מיד לאחר סיום הלימודים, והחלטתי ללכת על זה", משחזר ליבנה. "ביקשתי מההורים שזו תהיה המתנה שלי לבר המצווה, ובגלל שזה עלה לא מעט כסף, התחלקתי חצי חצי עם ההורים בתשלום על הקורס".
את הלימודים החל ליבנה חודש בדיוק לאחר שמלאו לו 13, וחודש נוסף לאחר מכן, אחרי שלא החמיץ אף דקה מאף שיעור, הוא הוסמך כדי.ג'יי.

2 צפייה בגלריה
מתקלט באירוע
מתקלט באירוע
מתקלט באירוע
( צילום פרטי)

"ידעתי שיילך לי טוב, כי מאוד התחברתי לקטע הזה", הוא אומר. "תמיד עניינו אותי מוזיקה והגברה, רמקולים וכל מה שקשור.כבר בבית הספר היסודי קשת הייתי עוזר לאב הבית בטקסים וכל מיני אירועים. הייתי צמוד אליו בחזרות, ועזרתי לו עם הציוד של ההגברה והסאונד. אהבתי את זה ממש".
מתי כל זה התחיל?
"'נדבקתי' בעניין הזה כבר בכיתה א'. מוזיקה ואמצעי הגברה משכו אותי, והאמת היא שלקראת כיתה ד' התחלתי להפעיל את מערכת ההגברה בבית הספר".

טכנו, מזרחית ורוסית


מיד אחרי שסיים את לימודיו בקורס, בדיוק כמו שתכנן, החל ליבנה הצעיר לעבוד.
"קניתי ציוד והגברה וכבלים, יד שנייה בהתחלה כי זה לא זול, ואבא ואמא ליוו אותי תמיד, לכל מקום בו עבדתי, בעיקר מסיבות של ילדים", הוא מספר.
בשנים האחרונות הפך הדי.ג'יי הצעיר לדמות מוכרת בקרב בני נוער וצעירים רבים, המזמינים אותו לתקלט במסיבות ובאירועים, והוא מרוצה מהישגו זה.
למרות גילו הצעיר, הוא מספר כי הוא שולט בסגנונות מוזיקה שונים, ומפרט: "טכנו, מזרחית, פופ, יווני, רוסי, מה שמבקשים. אני עושה אירועים בעיר ובייישובים ליד, ואני נהנה מזה יותר מכל דבר אחר", הוא מספר, אבל מודה כי העבודה לא תמיד קלה: "יש ציוד לסחוב, חשוב להבין בכל סוגי המיקסרים והכבלים, יש תוכנות שצריך ללמוד, אבל אני עושה את זה מילדות, אז קל לי".
מה לגבי הגיל הצעיר שלך? הוא לא מהווה מכשול?
"יש כאלה שמרימים גבה כי אני צעיר, ויש כאלה שלא רוצים אותי כי אני צעיר מדי, אבל אני מסתדר".
ואיך אתה משיג עבודות?
"אני כבר לא מעט זמן בעולם הזה, יש לי חברים שמזמינים אותי לאירועים, ויש לי אפילו שיתופי פעולה עם מסעדות ומועדונים בעיר שיש בהם אירועי בר ובת מצווה. אני גם מיחצ"ן את עצמי המון ברשתות החברתיות, אז זה עובד".
מאיפה הביטחון העצמי?
"כנראה שתמיד היה לי. בבית הספר היסודי היו תחרויות של כשרונות צעירים והופעתי בתוך סטנאדפיסט, אז צברתי ביטחון עצמי, ותכל'ס, אין לי מה לפחד, בסופו של דבר אני חושב שאני עושה עבודה טובה".

ותודה להורים שמסיעים


על סכומי הכסף שהוא מרוויח באירועים בהם הוא עובד כדי.ג'יי ליבנה לא רוצה להרחיב, אבל הוא מודה שהוא גובה לפעמים פחות מעמיתים אחרים למקצוע.
"יש ציוד לסחוב, חשוב להבין בכל סוגי המיקסרים והכבלים, יש תוכנות שצריך ללמוד, אבל אני עושה את זה מילדות, אז קל לי"
"תמיד מתחילים מלמטה, ואני לא יכול לבקש הרבה, כי מנוסים ממני לוקחים יותר", הוא מסביר, "החוכמה היא להציע את מה שיש לך בפחות ממה שאחרים מציעים".
ומה לגבי תדירות ההופעות שלך?
"זה עניין של תקופות. בימי סיום שנה בבתי ספר אני עובד הרבה בכל מה שקשור להגברה, וכמובן במסיבות סיום. באמצע השבוע אני עובד פעמיים‑שלוש במסיבות בר ובת מצווה. אני מעדיף להופיע בפני קהל שצעיר ממני, ילדים ובני נוער, אבל יצא לי לתקלט גם בבית אבות".

קראו גם:

על שילוב הלימודים עם העיסוק שגובה ממנו זמן רב, אומר ליבנה: "אני משקיע גם בלימודים, קם מוקדם לבית הספר גם אם עבדתי במסיבה, מסתדר".
"אבא ואמא תומכים בי, עומדים לצידי בכל מקום, והם גם מסיעים אותי לכל מקום, אין ברירה".
אתה חושב שתעסוק בזה בעתיד?
"תחום האירועים הוא משהו שיכול לתגמל אותך מאוד, ואני מצליח כרגע ואני מאמין שאצליח גם בעתיד, אבל נראה לי שאעשה את זה במקביל ללימודים, כי אני מתעניין גם בדברים אחרים, כמו בורסה והשקעות. אני בטוח שיהיה בסדר".