איכלוסה המהיר של שכונת מורשת במודיעין אולי היטיב עם רוכשי הדירות בשכונה, אולם העובדה שרובה עדיין בבנייה מבליטה בעיה שאיתה מתמודדים הורים לילדים בה: הצורך להסיע את ילדיהם מדי בוקר לבתי ספר בשכונות סמוכות.
1 צפייה בגלריה
עדיין אין מוסדות חינוך ותחבורה ציבורית. שכונת מורשת
עדיין אין מוסדות חינוך ותחבורה ציבורית. שכונת מורשת
עדיין אין מוסדות חינוך ותחבורה ציבורית. שכונת מורשת
(צילום פרטי)
מאחר וטרם נבנו מוסדות חינוך בשכונה, נאלצו הורי הילדים לרשום את ילדיהם לבתי ספר בשכונות סמוכות, אולם בהיעדר תשתית מתאימה, מסרבות חברות התחבורה הציבורית להפעיל בשכונה קווי אוטובוס.
"בכל בוקר אני מבזבזת למעלה מחצי שעה כדי להסיע את הילדים לשני בתי ספר שונים בשכונות צמודות, וזה מתיש", אומרת רעות דגני, תושבת שכונת מורשת.
לאחרונה, כשהבינו כי ייאלצו להתמודד עם הבעיה לאורך כמעט כל שנת הלימודים, ביקשו דגני והורים אחרים מהעירייה סיוע בהפעלת הסעות משטח השכונה, אולם נענו כי הדבר בלתי אפשרי.
"נמסר לנו שבגלל שיש בעיית תשתית, ודרכים שלא סיימו לסלול, לא נוכל לקבל סיוע, וזה מתסכל", אומרת דגני. "אמנם ידענו מראש שזה יהיה המצב, אבל מצד שני אנחנו משלמים ארנונה ולא מקבלים שירותים מהעירייה כמו תושבים אחרים בעיר".
בשבועות האחרונים התאגדו הורים בשכונה כדי למצוא פתרון לסוגיה, ואף פנו לחברות הסעה פרטיות, אולם גילו כי התשלום לחברות אלה עלול להגיע ל־1,500 שקלים בחודש למשפחה.
"בעירייה היו מי שאמרו לנו שהילדים יכולים ללכת ברגל לבית הספר, אבל זה באמת לא הוגן", אומרים ההורים, "כי הם צריכים לחצות בדרך כביש ראשי מסוכן, ותיכף חורף, והליכה של 20 דקות עלולה להפוך לחוויה לא נעימה. אנחנו מאוד מקווים שיימצא פתרון עבורנו, כמו למשל נקודות איסוף מכמה מוקדים בשכונה בהם התשתית גמורה, זה יעזור לנו מאוד".
קראו גם:
מהעירייה נמסר: "העירייה נערכת להגשת עתירה נגד משרד התחבורה להוספת קווי תחבורה ציבורית בשכונות החדשות. כמו כן, לקראת פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, פתחה העירייה כניסה נוספת לשכונת אבני חן ברחוב כפתור ופרח, המקצרת משמעותית את הדרך למוסדות החינוך".