פעילי סביבה בעיר מודיעין – מכבים – רעות ניצבים, כך נראה, בפני מאבק סביבתי חדש. הפעם מדובר בחלק המערבי של העיר, באזור הגובל בין מתחם ישפרו סנטר לבין כביש הגישה ליישובים שעלבים ומשמר איילון, שבתחום השיפוט של המועצה האזורית גזר.
1 צפייה בגלריה
כביש המחאה
כביש המחאה
כביש המחאה
(צילום: "תושבים משפיעים במודיעין")
אנשי עמותת 'תושבים משפיעים במודיעין', בראשה עומד גדעון בכר, גילו לאחרונה כי אנשי מינהל התכנון של משרד הפנים פועלים בימים אלה לקידומה של תוכנית הרחבת דרך קיימת, המחברת בין החלק הדרומי של מתחם ישפרו סנטר ליישובי מועצת גזר, ונסללה לפני שנים ללא אישור, לטענתם.
קראו גם:
על פי תוכנית העבודה בשטח, שזכתה לכינוי גז/מק/52/28 – הרחבת דרך שעלבים, מתוכננת הרחבה וסלילה מחדש של קטע של כמה מאות מטרים במטרה להכשיר את הדרך החקלאית הישנה לדרך רשמית למעבר כלי רכב.
מי שבעיקר משתמשים מזה שנים בכביש, שנסלל על דרך עפר ישנה, הם תושבי שעלבים ומשמר איילון, המגיעים למתחם ישפרו סנטר על מנת לערוך קניות, ומקצרים בכך באופן משמעותי את זמן ההגעה למתחם. שכן ללא כביש גישה זה, צריכים תושבי היישובים לנסוע דרך כביש מספר 1, וכביש מספר 431.
על פי פרטיה הראשונים של התוכנית, גם עיריית מודיעין, וגם המועצה האזורית גזר, הגישו בקשות לאישורה של התוכנית, מאחר שהדרך עוברת בתחום השיפוט של שתי הרשויות.
פעילי הסביבה, שקיבלו לידם את המידע על התוכנית המתגבשת, נכנסו מיד לפעולה, וכל זאת במטרה למנוע את הוצאתו לפועל של הפרויקט, בטיעון כי הרחבת הדרך הנוכחית, והפיכתה לכביש מרכזי, יביאו לפגיעה בשטח שבקרבת הכביש, שהוא חלק מממסדרון אקולוגי חשוב שבו נעות חיות בר רבות.
כמו במאבקים אחרים, זוכים כבר עכשיו פעילי הסביבה במודיעין לתמיכה מצידם של אנשי החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים (רט"ג), וקק"ל, הטוענים כי מאחר שהדרך אינה חוקית, על רשויות התכנון להרוס אותה.
"התוכנית נולדה בחטא, ולא ניתן שהיא תקודם, נתנגד בתוקף", מצהיר בכר, ומוסיף: "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ביחד עם השותפים שלנו לדרך".
מסתמן כי במהלך השבועות הקרובים יגבשו המתנגדים לתוכנית דרך פעולה, ויפעלו מול רשויות התכנון.
כל העדכונים - חדשות מודיעין