חברי האופוזיציה במודיעין פנו לאחרונה ללשכת ראש העירייה, חיים ביבס, וביקשו לדעת אם אגף החינוך יממן תוכניות ליברליות הנלמדות בבתי הספר ברחבי העיר, ויש חשש שייפסלו לנוכח מינויו של ח"כ אבי מעוז לאחראי על התוכניות החיצוניות של משרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
"שקיפות יתר". איתי אלמוג־בר
"שקיפות יתר". איתי אלמוג־בר
"לא קיבלנו תשובה". איתי אלמוג־בר
(צילום: חורחה נובומינסקי)
הסערה סביב ח"כ מעוז והכרזתו כי ימנע מהרשויות המקומיות ללמד תוכניות העוסקות בנושא קהילת הלהט"ב, קידום ושוויון נשים ופלורליזם ביהדות, הביאה לפני מספר שבועות כמה ראשי רשויות לפרסם מכתב התנגדות למהלך הצפוי, עליו היה חתום גם ביבס, אולם לטענת חברי סיעת "מודיעין חופשית", ראש העירייה לא התחייב כי יפעל בנושא באופן עצמאי.
"כבר לפני מספר שבועות פנינו לביבס, וביקשנו לדעת את עמדתו בנושא, והאם הוא אכן יפעל לשילוב תוכניות אלה גם אם האגף עליו אחראי ח"כ מעוז יאסור את לימודן בבתי ספר, ולא קיבלנו תשובה", טוען איתי אלמוג־בר, אחד מחברי הסיעה. "ביקשנו לדעת האם העירייה תממן תוכניות שונות, שחשוב שיגיעו לתלמידים שלנו".
במקביל לפנייתם ללשכת ביבס, העבירו חברי מודיעין חופשית בקשה דומה ללשכת מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, ולממונה בעירייה על חופש המידע, אהובה האוזר, אך לטענתם טרם קיבלו מענה.
מהעירייה נמסר בתגובה: "במהלך השבועות האחרונים מוביל ראש העיר חיים ביבס, בכובעו השני כיו"ר השלטון המקומי, מאבק עיקש ובלתי מתפשר לשמירת עצמאותן של הרשויות המקומיות, כאשר אחד הנושאים המרכזיים הוא נושא עצמאות מערכת החינוך. ראש העיר הכריז כי בתי הספר בעיר יוכלו להמשיך ולפעול בהתאם לתוכנית העבודה שלהם כאשר העירייה תסייע להם ככל הנדרש. ראש העיר אמר זאת בשיחה אישית שקיים עם מנהלי בתי הספר בעיר ובישיבת המועצה האחרונה.

קראו גם:

"יש לציין כי בין התומכים בראש העיר היה יו"ר סיעת מודיעין חופשית, אבי אלבז, שהביע בתאריך 9.1 את תמיכתו במהלך שמוביל ראש העיר. ביום שלישי ראש העיר, חיים ביבס, אף ייצג את ראשי הרשויות בדיון ועדת האוצר בכנסת בנושא חוק נהרי".
פורסם לראשונה: 07:36, 22.01.23