טענה בקרב תושבי שכונת כרמים במודיעין לשימוש אסור בבית כנסת "אהבת חינם" בשכונה: התושבים טוענים כי למקום מגיעים עשרות אברכים, חלק מהם אינם תושבי מודיעין, וזאת בניגוד להסכם שנחתם בחודש יולי 2021 בין עמותת בית הכנסת לבין העירייה.
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת "אהבת חינם"
בית הכנסת "אהבת חינם"
בית הכנסת "אהבת חינם"
( צילום פרטי)
קראו גם:
לפי ההסכם, העירייה מאפשרת לאנשי העמותה לקיים תפילה באחד מאולמות המבנה, בתנאי שמדובר בתפילה בלבד, ובתנאי שהמבקרים במקום יהיו תושבי העיר בלבד – תנאים שלטענת תושבי השכונה מופרים כמעט מדי יום.
"כמעט מדי בוקר, למעט סופי שבוע, מגיעים למבנה עשרות תלמידי ישיבה בהסעות, סביר להניח שמחוץ לעיר", אומר צבי, תושב השכונה. "הם מגיעים סביב השעה 9:00‑8:00 בבוקר, והם נמצאים פה רוב הזמן עד שעות הצהריים המאוחרות".
כמה תושבים, החוששים מהתפרצות קורונה, פנו לגורמים בהנהלת העירייה, אולם לטענתם הם לא זכו עדיין למענה ענייני.
אחד מתושבי השכונה שהעביר לעירייה תמונות של אברכים המגיעים למתחם, מספר: "בסיוע של חברי מועצה בעירייה הבנו שהמקום, על פי החוזה, מיועד לשימוש רק כבית כנסת, אבל בפועל יש כאן הרבה מעבר. כל בר דעת שיגיע לכאן יבין שמתנהל פה כולל של אברכים, אחרת אין סיבה לכך שהם נמצאים כאן מהבוקר ועד הצהריים.
"להבנתנו, על פי החוזה שבין הצדדים, לא אמורה להתקיים כאן שום פעילות שאינה תפילה בבית הכנסת, ויתרה מכך, הבנו גם שמועצת העיר לא אישרה עדיין את הפעלת המתחם כבית כנסת או מקום תפילה וכי הפעילות מותרת רק באולם אחד, הוראה שלדעתנו מופרת בצורה בוטה".
פרט לתלונות שהעבירו לגורמים בעירייה, צילמו מספר תושבים בשכונה את הגעת האברכים למקום ואת העובדה שהם שוהים במתחם בית הכנסת השייך לקהילת אהבת חינם.
"האנשים האלה מגיעים מיישובים חרדיים בקרבת מודיעין, אבל הם לא תושבי העיר"
"האנשים האלה מגיעים מיישובים חרדיים בקרבת מודיעין, אבל הם לא תושבי העיר, ולא ברור לנו מדוע תושבי השכונה צריכים לסבול מהמצב", אומרים תושבים בשכונה, המספרים כי הימצאותם של האברכים במתחם מטרידה אותם במיוחד בימים אלה של ההתפרצות המחודשת של מגיפת הקורונה.
"העיר שלנו הפכה בתחילת השבוע לאדומה בגלל תחלואה מטורפת ועשרות אברכים שמגיעים לכאן מדי יום ומסתובבים בחצר בית הכנסת, ברחובות הסמוכים ובגינות הציבוריות, לא מוסיפים לשקט הנפשי שלנו, לתושבים שמנסים לשמור על הכללים.
"אם יש הפרה של החוזה, העירייה צריכה לעשות לזה סוף", אומרים התושבים. "לא ייתכן שמדי יום יגיעו לכאן עשרות אברכים ויעשו ככל העולה על רוחם, ואם כן, אז שהעירייה תפתח את בית הכנסת בעיר לילדים ובני נוער, שיבלו שם את שעות אחר הצהריים".
תגובת העירייה תתפרסם כשתתקבל.