תוכנית של רשות המים להטיית מי גשמים הזורמים בנחל בית עריף לכיוון מחצבת מודיעים, הממוקמת בין מודיעין לבין שוהם ויישובי המועצה האזורית חבל מודיעין, נמצאת בימים אלה במרכזו של מאבק בין חברת "אבן וסיד" מבית חברת "רדימיקס", המפעילה את המחצבה, ורשות המים.
1 צפייה בגלריה
המחצבה, השבוע
המחצבה, השבוע
המחצבה, השבוע
(צילום פרטי)
קראו גם:
אנשי המחצבה התייצבו ביום חמישי שעבר לדיון שהתקיים במינהל התכנון בנושא התנגדויות לתוכנית, בו השתתפו גם נציגי המועצה האזורית חבל מודיעין והעומד בראשה שמעון סוסן.
הנהלת המחצבה הציגה בדיון התנגדות נחרצת לתוכנית רשות המים, בטענה כי הזרמת מים למחצבה עלולה לפגוע בצורה קשה בתיפקודה של המחצבה, העוסקת בכריית חומרי גלם לתעשיית המלט והכבישים במדינה.
במסגרת התנגדותם ביקשו אנשי אבן וסיד לוודא כי התוכנית קיבלה את אישורו של הממונה על המחצבות, כי החציבה בשטח מוצתה מפני שהזרמת המים עלולה לפגוע בצורה משמעותית במחצבה, למשל בהיווצרות של בוץ וסחף בקרקעיתה.
עוד טוענים אנשי המחצבה, כי לא קיבלו נתונים מדויקים על כמות המים שתוזרם למחצבה בכל פעם, וכי לא הוגדר להם מי ינהל את הפרויקט ומי יעביר לידיהם את ההתראות לפני פינוי המחצבה בטרם הזרמת המים.
סוסן, שהגיע לדיון, הבהיר לחברי ועדת ההתנגדות, כי הפסקת העבודה במחצבה תפגע בתושבי המועצה והסביבה, מאחר שרבים מהם מועסקים בה.
"לא אסתיר את זה שאנחנו מרוויחים מהמחצבה, גם במקומות תעסוקה וגם בארנונה", אמר סוסן בדיון וביקש לשקול את המשך קידומה של התוכנית.
לצד אינטרסים אלה, מנסים פעילי סביבה באיזור להשמיע את קולם בטענה כי מדובר בהזדמנות לבחינה מדוקדקת של הפעילות במחצבה, שבשטחה מתבצעות עבודות במשך למעלה משני עשורים.
לטענת אביתר אבני, פעיל סביבה ממודיעין, על המדינה לשקול את המשך פעילות המחצבה.
"האינטרס הברור שלנו ושל לא מעט תושבים באיזור הוא שהעבודות בשטח ייפסקו. וזה די ברור, בגלל ההשפעות הסביבתיות"
"האינטרס הברור שלנו ושל לא מעט תושבים באיזור הוא שהעבודות בשטח ייפסקו", אומר אבני, "בגלל ההשפעות הסביבתיות. לא רק נושא האבק המגיע לבתי התושבים בשוהם ובשאר יישובי הסביבה, כמעט עד לפאתי מודיעין, אלא גם הפגיעה המתמשכת בשטח הטבעי הפתוח. אחרי עשרות שנים הגיע הזמן שהרשויות והמדינה ידאגו לחפש דרכים אחרות שקיימות במקומות שונים ברחבי העולם, שישמשו כמקור לחומר גלם למוצרי בנייה, ופחות חומרים הנכרים במחצבות, שגורמות לזיהום ולנזקים אחרים לסביבה".
במסגרת תהליך ההתנגדות לתוכנית צפויים בקרוב להשמיע את קולם גם אנשי החברה להגנת הטבע, שגם הם אמורים להתייחס להיבטים הקשורים לפגיעה בסביבה הנובעים מפעילות המחצבה או הטיית מי גשמים או שטפונות לשטחה.
ממינהל התכנון טרם נמסרה תגובה.