מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן אוכלוסיות בסיכון במנת דחף שלישית של חיסון קורונה למדוכאי חיסון ומרפאת כללית ביישוב מודיעין – מכבים – רעות היתה הראשונה להתחיל בחיסונים אלה.
מי שזכה להיות המחוסן הראשון בעיר הוא אורן קוזלובסקי, שהגיע לפני מספר ימים למרפאת כללית מוריה בעיר וקיבל את המנה השלישית של החיסון מפני נגיף קורונה של חברת פייזר.
1 צפייה בגלריה
אורן קוזלובסקי מקבל מנת חיסון שלישית
אורן קוזלובסקי מקבל מנת חיסון שלישית
אורן קוזלובסקי מקבל מנת חיסון שלישית
(צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
"בדיוק השבוע לפני 13 שנים חזרתי לחיים עם ריאות חדשות", מספר קוזלובסקי, "ומתנה זו היתה מתנה לחיים חדשים ותקווה לחזור לחיות חיים בטוחים יותר ומנת החיסון השלישית שאישרו לי לקבל הפתיעה אותי ושימחה מאוד את משפחתי".
"אני מקווה שהפעם יתפתחו נוגדנים שישחררו אותנו מההגבלות שנכנסו לחיינו השנה, כולנו מחכים לכך".
מי שחיסנה את קוזלובסקי היתה האחות ענת סרויה, שגם היא, על אף הוותק והניסיון, התרגשה מהמעמד: "אנו פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומטופלים שעברו השתלה, כמו אורן, הוזמנו השבוע לקבלת מנת החיסון השלישי".
"אני נרגשת לחסן את בעלי הסיכון וכולנו קוראים לכל מי שטרם התחסן והוא מעל לגיל 12 להגיע ולהתחסן".
גם מנהלת סיעוד במחוז מרכז של כללית, אנג'לה וולפר, מדגישה את חשיבות החיסון עבור מדוכאי החיסון.
קראו גם:
"אוכלוסיות מדוכאי חיסון סובלות ממערכת חיסונית מוחלשת שאינה פועלת כהלכה בדרך כלל ואנשים אלה חשופים מאוד לזיהומים", מסבירה וולפר.
"מסיבה זו הם עלולים לחלות בקלות ומהלך המחלה עלול להיות קשה, מה שיגרום לסיבוכים עד לכדי אישפוז".
"האישור למתן מנת דחף שלישית התקבל בוועדה לחיסונים בשל הצטברות של מטופלים הסובלים מדיכוי ואינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר שתי מנות".
כל העדכונים - חדשות מודיעין