תושבים המתגוררים באזור אמפי עמק האלה (בקרבת יד לבנים ופארק עמק האלה) טוענים למפגע רעש קשה המונע מהם לישון בלילה. על הרעש אחראים עשרות בני נוער וצעירים המתכנסים במקום, צועקים, מקללים ומעירים את השכנים.
חבר מועצת העיר (מודיעין חופשית) ויו"ר האופוזיציה, אבי אלבז, העביר בקשה דחופה לטיפול בנושא אל לשכת ראש העירייה חיים ביבס.
1 צפייה בגלריה
צרחות ורעש באמפי עמק האלה במודיעין
צרחות ורעש באמפי עמק האלה במודיעין
צרחות ורעש באמפי עמק האלה במודיעין
(צילום: באדיבות תושבים)
"תושבת העיר שגרה ברחוב עמק האלה בסמוך לאמפי פנתה אלי ביום חמישי האחרון ועדכנה אותי כי מדי יום שישי, בשעות אחת עשרה בלילה ועד שלוש לפנות בוקר, מגיעים למקום קרוב ל – 70 בני נוער", מספר אלבז ומוסיף: "על פי אותה אישה החבר'ה האלה שוהים בפארק, על הנדנדות, ברחבת יד לבנים ובמדשאות מסביב וגורמים להפרעה קשה לתושבים שגרים באזור".
עוד טוען אלבז כי הגיע לידיו במהלך סוף השבוע האחרון תיעוד מהרעש שגורמים הצעירים בשטח (צפו בסרטון המופיע בהמשך) והוא העביר אותו למוקד העירוני בבקשה לטפל בנושא בהקדם על מנת להביא סוף למפגעים שגורמים בני הנוער.
צפו והאזינו בעצמכם >>>
תושבים המתגוררים באזור מספרים כי גם במהלך מוצאי שבת הגיעו לפארק עשרות בני נוער, שהו במקום עד לשעת לילה מאוחרת וגרמו לעגמת נפש לתושבים המתגוררים בקרבת הפארק ומתחם יד לבנים.
"לא ייתכן שבמוקד העירוני יודעים על הסיפור ולא עושים מספיק", אומרת אחת מתושבות הרחוב ומדגישה: "אנחנו בעצמנו יצרנו מספר פעמים קשר עם המוקד ובפעם היחידה שראינו את ניידת השיטור העירוני לא היו ניסיונות להפסקת ההתקהלות של בני הנוער, דבר שהוא לא רק מפגע סביבתי כרגע אלא גם בריאותי בשל ההתפרצות המחודשת של הקורונה".
בעקבות דברים אלה מבקש אלבז מביבס לפעול לאלתר בשטח על מנת למנוע את מפגעי הסביבה בהתאם לחוק העזר העירוני בנושא 'שמירת איכות הסביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון'.
"לא ייתכן שתושבי עמק האלה הגרים בסמוך לאמפי האלה יסבלו ממפגעים של צעקות נוראיות, רעש ומטרדים בכל שישי בשעות המאוחרות של הלילה. אני מבקש מהנהלת העיר להתערב ולמנוע באופן מוחלט את ההפרעות והמטרד של בני הנוער לתושבים ולאפשר לבני הנוער לבלות בשישי בלילות אחרי השעה אחת עשרה בלילה במקומות שבהם לא יהוו מטרד והפרעות לתושבי העיר", אומר אלבז.
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "במהלך כל חופשת קיץ מעניקה העירייה מענה חשוב לבילוי והפנאי של בני הנוער אשר נמצאים ללא מסגרות ומטבע הדברים, מבלים רבות עם חבריהם בפארקים השונים, תוך שמירה על מרחב בטוח ומוגן עבורם. פעילות זו נעשית באמצעות מחלקת ביטחון קהילתי של אגף חברה, נוער וצעירים אשר מפעילה סיירת הורים התנדבותית הפעילה בסופי השבוע ומסיירת בין הפארקים השונים בהם נפגשים בני הנוער ומהווה גורם חשוב ומשמעותי לשמירה על הסדר הציבורי ובסיוע לבני נוער.
כמו כן, מפעיל אגף חברה, נוער וצעירים את מתחם ענבה ויליג', מתחם מיוחד המוקם בחופשת הקיץ בפארק ענבה לטובת בני הנוער בעיר, המהווה מרחב בטוח וחווייתי עבורם, עם תכנית קיץ עשירה הכוללת פינות ישיבה, פעילויות מגוונות, משחקים ועוד. לצד אלו שומרת העירייה על איזון בין צרכי בני הנוער לבלות ולהיפגש לבין השמירה על הסדר בסמוך לבתי מגורים, באמצעות אכיפה.
ניידות הביטחון וניידות השיטור העירוני הפועלות תחת אגף ביטחון וחירום, שמות דגש מיוחד במהלך הקיץ על מפגעי רעש במרחבים הציבוריים, ובכלל זה בפארקים ובמיוחד בפארק עמק האלה, שם נערכים סיורים יזומים באופן מוגבר, מספר פעמים בלילה. בשלב ראשון, מבקשים סיירי הביטחון מבני הנוער לשבת בפארקים שאינם בסמיכות לבתי מגורים, וכך קורה במקרים רבים. במקרים חריגים, מגיעה ניידת שיטור עירוני אשר מפזרת את בני הנוער במידת הצורך מהפארק, ואף קונסת בני נוער אם נדרש".
לעדכונים - חדשות מודיעין