סיגל ואריאל כנפו, תושבי מודיעין שאיבדו לפני כתשע שנים את בנם נעם, כשהיה בן 14 בלבד, העניקו לאחרונה פרס מיוחד על שמו לזוכים בתחרות מדענים ומפתחים צעירים, שהתקיימה במוזיאון המדע בירושלים.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג כנפו עם הזוכה רוני רוזנברג־שטרית
בני הזוג כנפו עם הזוכה רוני רוזנברג־שטרית
בני הזוג כנפו עם הזוכה רוני רוזנברג־שטרית
(צילום פרטי)
נעם, שהיה ילד מחונן, ובמקביל ללימודיו בכיתת מחוננים בחטיבה צעירה באחד התיכונים במודיעין, למד לימודי מצוינות במדעים באוניברסיטת תל אביב, נפטר באופן פתאומי מאירוע לב כשהיה בדרכו לבית הספר.
מאחר ונעם עסק בנושאים שונים הקשורים למדע, יזמו הוריו את הרעיון שאחד הפרסים בתחרות, שהיא חלק מתוכנית המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד ושיתוף פעולה בין מדענים צעירים מאירופה ומישראל, ייקרא על שמו של בנם.
בשבוע שעבר הוענקו פרסים לשלושת המקומות הראשונים, ואת הפרס על העבודה היצירתית ביותר קיבלה רוני רוזנברג־שטרית, תלמידה מתל אביב שהשתתפה בתחרות.
עבודתה, שכותרתה "מה אנוש כי תזכרנו?", עוסקת במחקר על יחסי אדם וטבע בסיפורי המקרא, כולל בהיבטים מודרניים יותר, של קיימות וסביבה.
רוזנברג־שטרית, כמו שאר הזוכים התחרות הארצית, תייצג בחודשים הקרובים את ישראל בשתי תחרויות בינלאומיות בנושאי מדע ומחקר, במסגרתן יתחרו מאות תלמידי מכל רחבי העולם עם פרויקטים שהכינו בנושאים שונים בתחומי אקדמיה, מחקר ותעשייה.
הזוכים בתחרויות אלה, המקבלות תמיכה של מינהל החינוך הטכנולוגי במשרד החינוך, נהנים לא רק מכבוד והערכה, אלא גם מפרסים כספיים והזדמנויות להתארח במכוני מחקר ברחבי העולם.

2 צפייה בגלריה
נעם כנפו ז"ל
נעם כנפו ז"ל
נעם כנפו ז"ל
(צילום פרטי)

"נעם היה ילד יוצא דופן, שאהב 'מבוכים ודרקונים', בישול מולקולרי ועוד דברים מיוחדים, ואפילו כתב סיפורים קצרים, רובם בסגנון פנטזיה", מספרת אמו סיגל. "הוא התאפיין ביצירתיות רבה, ועל הצורך לתת מקום רב יותר ליצירתיות במערכת החינוך, הוא כתב כנער צעיר, במכתב תחת הכותרת: 'ללמוד לעצב את החלומות שלך', שמובא בספרו 'הדרך הנכונה', שכתב בגיל צעיר, וגם הוענק עם הפרס לזוכה המקסימה.

קראו גם:

"אריאל ואני שמחנו מאוד להעניק לרוני את הפרס ולפגוש את כל בני הנוער המקסימים".
פורסם לראשונה: 06:51, 03.04.23