עשרות מתושבי מודיעין, רובם הגדול פעילי סביבה, חברי עמותת 'תושבים משפיעים במודיעין', השתתפו אתמול (ראשון) בדיון מיוחד בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז מרכז – שהיה למעשה הדיון האחרון בהחלט לפני אישורה הסופי של תוכנית המתאר העירונית, מד/2040.
1 צפייה בגלריה
המפגינים במחאה
המפגינים במחאה
המפגינים במחאה
(צילום פרטי)
עבור פעילי הסביבה, מדובר היה בדיון "קריטי", שכן תוצאותיו יקבעו את מדיניות הבינוי וההתפתחות של העיר במשך שני העשורים הקרובים – ובתוכנית שהוגשה, כך לטענת פעילי הסביבה, אין דגש מספיק על נושאי סביבה, אקולוגיה ואקלים אותם הם מבקשים לקדם.
הדיון היה פתוח לקהל הרחב, וכל מי שביקש להביע את עמדתו, יכול היה לעשות זאת, במידה והתחבר לדיון באמצעות קישור לתוכנת זום שהופצה בימים שקדמו לדיון המכריע.
אנשי עמותת 'תושבים משפיעים במודיעין' הציגו בדיון בעל פה את עמדתם הכתובה שהעבירו לפני מספר שבועות לוועדה המחוזית – והתמקדו בשלושה נושאים שלדבריהם אין אליהם התייחסות מספקת בתוכנית המתאר: התנגדות להקמת שכונה חדשה של גבעת שר, שטח פתוח בכניסה הראשית לעיר, אי שמירה על המסדרון האקולוגי בו נעות חיות הבר מסביב לעיר, ואי התייחסות בתוכנית הכוללנית לנושאי משבר האקלים.
צפו במשמרת המחאה >>
(צילום פרטי)
"הדיון נמשך שעות ארוכות, ואנחנו הבענו את דעתנו בנושאים החשובים לנו, בתקווה שחברי הוועדה ישתכנעו, יבינו את חשיבות הדברים, ויתקנו את מה שצריך לתקן", אומר גדעון בכר, יו"ר עמותת תושבים משפיעים במודיעין.
"המתכננת מטעמנו, נועה אורבך, הציגה את ההתנגדות שלנו בפירוט רב, ואנחנו מניחים שבימים הקרובים, נדע מה ההחלטות שיתקבלו, בתקווה שהם יהיו לטובת הסביבה, ולטובת התושבים".
קראו עוד >>>
במהלך יום הדיונים הארוך נרשם אירוע חריג למדי, כאשר חברי הוועדה השתיקו את אפשרות הדיבור של תושבי העיר, צעד שגרר מחאה של חלק מהתושבים, ובהמשך הוחזרה להם זכות הדיבור.
במוצ"ש, שעות ספורות לפני הדיון, הגיעו קרוב למאה מתושבי העיר להפגנת מחאה שהתקיימה במע"ר מודיעין, תחת הכותרת 'למען הצלת מרחבי הטבע האחרונים של מודיעין, לקראת אישור תוכנית המתאר".
המפגינים, שחלקם לקחו חלק בדיון למחרת, קראו קריאות לשמירה על הטבע, ולמען תכנון עירוני מתחשב בסביבה.
לכל העדכונים - חדשות מודיעין