שלוש האמהות של הילדות ממודיעין, שהוטרדו בחודש שעבר על ידי פדופיל בשעה שצעדו ברחובות שכונת הפרחים בעיר, שוברות שתיקה, ומפנות אצבע מאשימה כלפי המשטרה, שלטענתן לא עושה מספיק כדי לחקור את המקרים החמורים.
1 צפייה בגלריה
פארק בשכונת הפרחים
פארק בשכונת הפרחים
פארק בשכונת הפרחים
(צילום פרטי)
קראו גם:
בשבוע שעבר התפרסמה ב"מיינט מודיעין" כתבה על שלושת המקרים, הכוללים ביצוע של שני מעשים מגונים והטרדה נוספת, במקרה בו ביקש האלמוני מילדה בת 11 להתלוות אליו. אמה של הילדה, שהגיעה לאחר המקרה לתחנת המשטרה העירונית והגישה תלונה על האירוע, הופתעה לגלות ימים ספורים לאחר מכן כי תיק החקירה בעניין נסגר, וזאת כי בתה סירבה להעיד בפני חוקרת ילדים.
כעת מספרת האם על עוגמת הנפש הרבה שנגרמה לבתה, לה ולהורים האחרים שבנותיהן הותקפו.
"מדובר באוזלת יד של המשטרה, וזה קשה לי, אבל האחריות שלי היא לומר להורים שייקחו אחריות על הילדים שלהם, ושלא יסמכו על המשטרה", אומרת האם בכעס. "למרות כל מה שדיווחתי עליו מיד אחרי האירוע, לא באמת טיפלו בנושא ברצינות, וכשכבר חזרו אליי זה לא היה רלוונטי, כי הבת שלי לא רצתה להיזכר בסיטואציה", ממשיכה האם. "אמרו לי ש'בעוד שבועיים יגיע חוקר ילדים', אבל כמובן שזה כבר היה בלתי אפשרי. הילדה לא רצתה לפתוח שוב את הפצע הזה".
לטענת האם, אחרי שהבינה ממכתב שנשלח אליה כי תיק החקירה בעניין תקיפת בתה נסגר, היא פנתה באופן אישי למפקד תחנת משטרת מודיעין, סנ"צ רונן נגר.
"אמרתי לו שיש פדופיל בחוץ", היא אומרת, "ביקשתי ממנו להקים צוות חקירה מיוחד, אבל כלום לא קרה. במהלך השבועות האחרונים פנו אליי עוד הורים שחוו דברים כאלה. נפגשנו מספר פעמים והחלטנו להקים סיירת הורים להתמודדות עם הנושא, וביקשתי מאותם ההורים ליצור קשר עם מפקד התחנה". במהלך השבועיים האחרונים נפגשים ההורים ויוצאים לסיורים יזומים בשכונת הפרחים בשעות הערב, מנסים לאתר את החשוד במעשה.
"אמהות חוזרות מהעבודה אחר הצהריים, ומדי ערב יוצאות לסריקה באיזור כדי לחפש את האיש", אומרת האם. "איפה היו השוטרים ביום שחיפשתי אותם?".
מהמשטרה נמסר בתגובה:" מיד עם קבלת התלונה במשטרה בוצעו סריקות אחר החשוד על ידי ארבע ניידות משטרה, 12 ניידות ביטחון של הרשות ושלושה קב"טים רכובים. במקביל הועבר תיאורו של החשוד לכ־70 מאבטחים במוסדות החינוך בעיר. כמו כן נסרקו מצלמות הרשות הפרוסות באיזור האירוע, אך החשוד לא אותר. בנוסף, מאז האירוע דאג מפקד התחנה לעדכן באופן אישי את אמה של הילדה באשר לפעילות המבצעית שנעשתה למעלה משבוע מאז האירוע במטרה לאתר את החשוד.
"לצערנו בחרה האם שלא לאפשר את חקירת בתה על ידי חוקר ילדים כנדרש בחקירת חשד לעבירות מין, ועל כן לאחר שמוצו כל כיווני החקירה האפשריים הוחלט על סגירת התיק. ככל שיתקבל מידע או ראיות חדשות שעשויות לקדם את החקירה, ייפתח התיק מחדש".