הפנינג גדול נערך בסוף השבוע בגבעות הדרומיות של מודיעין. הסיבה לחגיגה: בקרוב יוכרז המקום כגן לאומי, זאת לאחר מאבק ממושך למנוע בנייה בשטח הירוק והיפה.
2 צפייה בגלריה
אלפי מטיילים בגבעות הדרומיות
אלפי מטיילים בגבעות הדרומיות
אלפי מטיילים בגבעות הדרומיות
(צילום: אביטל יוגב, החברה להגנת הטבע)
למעלה מ – 2,500 מטיילים פקדו במהלך סוף השבוע את הגבעות הדרומיות של העיר מודיעין, ונהנו מהפריחה והטבע.
קראו גם:
אנשי החברה להגנת הטבע, שעמדו יחד עם העירייה ועמותת 'תושבים משפיעים במודיעין' בראש המאבק להפיכת הגבעות לגן לאומי, היו אלה שארגנו את ההפנינג הגדול, שנערך בהתאם לכללי ההתקהלות של משרד הבריאות – על פי מגבלות התו הסגול, בחלוקה לקפסולות נפרדות של מטיילים.
חניכי חוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע במודיעין נפרסו לאורך המסלול בתחנות הפעלה והסבירו לקהל על המסדרון האקולוגי והחשיבות של השמירה עליו.
"המטיילים שהגיעו בסוף השבוע נהנו מיום שמש אביבי, פריחה משגעת, הדרכות מקצועיות בנושאי בעלי חיים, ארכיאולוגיה וליקוט וכן ממשחק שטח משפחתי ענק", מספרת מנהלת קהילה בחברה להגנת הטבע, אביטל יוגב.
2 צפייה בגלריה
אלפי מטיילים בגבעות הדרומיות
אלפי מטיילים בגבעות הדרומיות
אלפי מטיילים בגבעות הדרומיות
(צילום: אביטל יוגב, החברה להגנת הטבע)
"היה נפלא לחגוג עם כולם את הסרת איומי הבנייה מעל הגבעות היפהפיות האלה וכולנו שמחים שהשטחים האלה יישארו טבעיים לרווחת תושבי האזור ולמען חיות הבר שהגבעות מהוות את שטחי המחיה שלהן".
בני משפחת אהרון, ההורים זיוה ואבי והילדים חן ויובל, היו בין אלפי המטיילים שהגיעו לפעילויות בשטח הגבעות והם מספרים כי זו הפעם הראשונה שטיילו בשטח.
"אנחנו מקסימום יוצאים קצת לשביל שליד השכונה, אבל להפנינג הזה היינו חייבים להגיע", מספר אבי המשפחה, ומוסיף: "אני חושב שגם מי שלא איש סביבה וטבע לא יכול שלא להתפעל ממה שיש על הגבעות האלה, הפריחה, הנופים, ההיסטוריה ומדהים שזה כאן, במרחק הליכה מהבית וכמה טוב שהמאבק החשוב הזה הצליח".
ההחלטה להכריז על הגבעות הדרומיות כגן לאומי התקבלה לפני כשבועיים ובמהלך החודשים הקרובים יוסדר הנושא מול רשויות התכנון ואז יחלו גם פעולות בשטח על מנת להכשיר שבילי טיולים ונקודות נוספות בעלות עניין למטיילים.
לעדכונים - חדשות מודיעין