מועצת עיריית מודיעין אישרה בשבוע שעבר החלטה חשובה שמטרתה טיפול מקצועי יותר באירועי אלימות במשפחה, וזאת באמצעות הכשרה של גורמים בעירייה העוסקים בנושאי רווחה וחינוך שישמשו כמטפלים במסגרת הקהילה.
2 צפייה בגלריה
עמיעד טאוב
עמיעד טאוב
עמיעד טאוב
(צילום: מקסים גולבנוב)
קראו גם:
מי שהעלה את ההצעה לסדר היום הוא חבר מועצת העיר ("מחוברים למודיעין – הסיעה החברתית") עמיעד טאוב, המכהן גם כמשנה לראש העירייה ומחזיק תיק השירותים החברתיים, שהציג בפני הנהלת העירייה נתונים המתייחסים לעלייה הדרמטית באירועי אלימות במשפחה בחודשים מרץ עד ספטמבר 2020.
2 צפייה בגלריה
"אלימות בלתי נתפסת"
"אלימות בלתי נתפסת"
עלייה דרמטית בנתונים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
על פי נתונים אלה, נרשמה ברחבי הארץ עלייה חריגה בשיעור של 315 אחוזים במקרי האלימות במשפחה, מה שמחייב לדברי טאוב התייחסות דחופה לנושא וחשיבה מחודשת גם במודיעין – גישה שאומצה על ידי הנהלת העירייה וחברי המועצה.
דוח חמור שפרסם לפני מספר חודשים משרד מבקר המדינה, מצביע על כך שהמדינה כשלה בתיקצוב ובהקמה של רשות לאומית שתטפל בנושא ברחבי הארץ, מה שמביא את הבעיה לפתחן של הרשויות המקומיות.
טאוב: "במקום בו המדינה כושלת, הרשות המקומית לוקחת אחריות, ולכן אנחנו פועלים למיגור התופעה החברתית המגונה"
על פי ההחלטה שקיבלה בשבוע שעבר מועצת העיר, העירייה בהובלת האגף לשירותים חברתיים יפעלו להכשרה של עובדי אגפי רווחה וקהילה בעירייה לשמש כמטפלים בנושאי אלימות במשפחה, שיתנו מענה בכל תחומי הקהילה, כולל במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
בנוסף, כדי להגביר את המודעות לנושא האלימות במשפחה, יתגברו בעירייה את המוקדים העירוניים ואת קווי החירום של האגף לשירותים חברתיים, שאנשיו יפנו את הזקוקים לכך למסגרות השונות המעניקות סיוע בנושא.
"במקום בו המדינה כושלת, הרשות המקומית לוקחת אחריות", אומר טאוב, "ולכן אנחנו פועלים למיגור התופעה החברתית המגונה של אלימות במשפחה כחלק ממדיניות עירונית של אפס סובלנות לאלימות. במקביל להעלאת המודעות הציבורית ולהכשרת גורמים בקהילה לזיהוי מצוקות, נחזק את המרכזים שלנו לאלימות במשפחה ולמניעת הזנחה והתעללות בקשישים, באיגום משאבים ובסינכרון בין כל גורמי המקצוע".