סאגת פיטוריו החד־צדדיים של סגן ראש עיריית מודיעין, חבר המועצה אילן בן סעדון ("אילן למודיעין"), הגיעה השבוע לשיא נוסף בשעה שאחד מחברי סיעתו במועצה, אלי סבח, מונה במקומו לתפקיד – מהלך שלטענת בן סעדון אינו חוקי.
3 צפייה בגלריה
בן סעדון
בן סעדון
בן סעדון
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
ישיבת המועצה לאישור מינויו של סבח לתפקיד, הכולל שכר, לשכה ותנאים נוספים, התקיימה ביום רביעי שעבר, והמינוי אושר ברוב של 11 תומכים מול חמישה מתנגדים, אולם סבח עצמו כלל לא נכח בדיון, לטענתו של בן סעדון, במכוון.
מינויו של סבח לאחר הצבעת המועצה על סיום תפקידו של בן סעדון, כך טוען הסגן לשעבר, בוצע "במסגרת תרגיל פוליטי של ראש העירייה חיים ביבס שגרם לעריקתו של סבח לצידו".
בעקבות המהלך שגרם לקרע בסיעת אילן למודיעין, הכוללת שלושה חברים, פנה בן סעדון ביום שני השבוע ללשכתו של ביבס ודרש להכריז על סבח כמי שפרש מסיעתו ואינו חלק ממנה – דבר המתחייב לדברי סעדון מסעיף 125 א' לפקודת העיריות.
בבוקר היום בו אושר מינויו של סבח לתפקיד, פנה בן סעדון לביבס והודיע לו כי סיעתו מתנגדת למינוי סגן ראש עירייה במקומו, מאחר שהדבר מהווה הפרה של ההסכם הקואליציוני שחתמה הסיעה עם ביבס לאחר הבחירות.
3 צפייה בגלריה
ביבס
ביבס
ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
עוד ציין בן סעדון במכתב זה, כי "מי מבין חברי הסיעה שיצביע או יפעל או ימונה בניגוד לעמדת הסיעה, ייחשב כפורש מהסיעה על כל המשתמע מכך בפקודת העיריות".
כמה שעות מאוחר יותר אושר כאמור מינויו של סבח, ומאז נוצר נתק בינו לבין שני חבריו לסיעה: בן סעדון וגבי אדרי.
נכון לעכשיו, סבח עדיין חבר סיעת אילן למודיעין, ודרישתו של בן סעדון היא כי הוא יוכרז כפורש בעקבות כך שפעל נגד עמדת הסיעה.
לטענת בן סעדון, משמעות המהלך שביצע סבח היא כי הוא כבר אינו חלק מהסיעה, מאחר שלפי פקודת העיריות, חבר מועצה "המצביע בניגוד לעמדת הסיעה, שלא בהסכמת רוב חבריה", בין השאר בהליך בחירת סגן ראש עירייה, נחשב לפורש מסיעתו.
3 צפייה בגלריה
סבח
סבח
סבח
(צילום: חורחה נובומינסקי)
בהמשך לטענה זו מסביר בן סעדון כי על פי סעיף 125 א' לפקודת העיריות, לא יכול מי שפרש מסיעתו להתמנות באותה הקדנציה לתפקיד סגן ראש העירייה, ועל כן מינויו של סבח פסול ואינו חוקי.
עוד אומר בן סעדון, כי סבח לא הופיע לישיבה שעסקה במינויו כדי שלא יצביע בניגוד לעמדת סיעתו, ואז יוגדר כפורש, והגדיר את מהלכו של ביבס בנושא, המכוון לטענתו, "חסר הוגנות וחסר כבוד".
בסיום מכתבו של בן סעדון לביבס, הוא מציע לראש העירייה כי אם הוא אינו מרגיש בנוח לעסוק בנושא מאחר ויש בו ניגוד עניינים, שיעביר את הטיפול בנושא מול היועץ המשפטי של העירייה לאחד מסגניו.
חבר המועצה אלי סבח בחר שלא להתייחס לדברים.
מהעירייה נמסר: "מועצת העיר אישרה ביום רביעי, 3 במרץ, את מינויו של אלי סבח לסגן ראש העירייה, וזאת בהתאם לחוק".