"לא ניתן לנתק את ההשפעה הממשית שיש להורים על ילדיהם", טוענת הסופרת עדי שלוו, שמשיקה בימים אלה את הספר "לשכתב את הניגון הפנימי", המתיימר לסייע להורים גרושים המתקשים לתווך את ההליך לילדיהם. "הכל מתחיל בבית, מהאשמה אותם הם נושאים בשל בחירתם המודעת כבוגרים".
1 צפייה בגלריה
עדי שלוו
עדי שלוו
עדי שלוו
(צילום: הנרי שלוו)
קראו גם:
על פי הלמ"ס, בשנת 2019 התגרשו בישראל 11,465 זוגות, 3 אחוזים יותר לעומת כמות הגירושים בשנת 2018. שלוו, יועצת זוגית ומדריכת הורים ממודיעין, מספרת כי הספר נולד מתוך הסיפור האישי שלה, כילדה להורים גרושים. "הספר יכול לסייע להורים גרושים, שלא יודעים לתווך נכון את הגירושין לילדים, ומסביר איך עושים את זה בשעת משבר עצום כמו בימי הקורונה. הספר גם נוגע בהשפעה שיש להליך על ההתנהגות המינית של הילדים.זה משמעותי במיוחד כאשר מדובר בילדים להורים גרושים אשר סובלים לרוב מחוסר במודל הורי בכלל ומודל מגדרי בפרט, והספר מסביר כיצד ניתן להבין, להסיק ולמנוע את ביטויי ההתנהגות המינית הלקויים, מתוך לקיחת אחריות, ומתוך ההבנה של מה שאנחנו כהורים וכחברה משדרים לילדים".
במה עוד עוסק הספר?
"בתפקיד המורה בבית הספר, על ההקשר החברתי בימינו, בעולם הולך ומשתנה, ובעולם בו מעמד האישה הולך ומתעצם, ועל סיפורם של ילדים להורים גרושים. מדובר במצב אשר נחרט בדנ"א של תאי הגוף והנשמה, הרבה מעבר למה שחושבים. בספר ניתן למצוא גם כלים פרקטיים ומודלים יישומיים".