בעקבות משבר הקורונה והעובדה שפתיחת המסעדות לא נראית באופק בשלב זה, עברו רוב המסעדות במודיעין לעבודה במשלוחים ובטייק אווי באמצעות אתרים המיועדים לכך. זה אמנם לא מושלם, אך מהווה פתרון זמני עבורן.
קראו גם:
חלק מהמסעדות עברו להזמנות דרך האינטרנט רק בעקבות המשבר. אחת מהן היא מסעדת "גרין האוס" ברעות.
"זה פתרון זמני", אומר השבוע גיא רוזין, הבעלים של המסעדה. "עד הקורונה לא היו לנו הזמנות דרך האתר. פתחנו את האפשרות הזאת רק בעקבות המשבר. זה לא משהו שיכולים לשרוד איתו לאורך זמן. אין מנגנון עסקי שיודע להרוויח כסף במתכונת הזאת. זה בעיקר כדי להישאר בחיים. במיוחד בעסק שלנו, שזה עסק גדול עם שכר דירה, ארנונה ועלויות נלוות מאוד גבוהות. תקרת הזכוכית של המשלוחים היא לא משהו שמסוגל להחזיק מקום כמו שלנו".
במסעדה, אומר רוזין, מנסים לעשות את המקסימום. "ממתינים, מבקשים הנחות ממי שאפשר, ובדרך כלל לא מקבלים. בסגר הראשון באו לקראתנו, ועכשיו באים לקראתנו באופן מאוד מדוד ולא פרופורציונלי. אנחנו מנסים לראות את הדברים הטובים, אבל מבחינה עסקית זאת לא מתכונת שאפשר להמשיך איתה לאורך זמן. אין לה זכות קיום מבחינה כלכלית".
כיצד שיפרתם את מערכת ההזמנות הדיגיטלית שלכם?
"מערכת ההזמנות היתה קיימת אבל היתה הרבה פחות נוחה והרבה פחות משומנת. היום היא הרבה יותר יעילה. הרוב אוטומטי. מערכת ההזמנות חסכה טלפונים והעסק הרבה יותר חי. אפשר לשנות מנות, רואים בעיניים מה מזמינים, זה הרבה יותר נוח".
לדבריו, בשל השינוי המשמעותי שעשו, היום הם מקבלים הרבה יותר הזמנות מאשר לפני תקופת הקורונה. "אבל לצערי", הוא מסייג, "לעסק כמו שלנו זה בלתי אפשרי לשרוד כך לאורך זמן. מי שיש לו אוריינטציה למשלוחים, הם אולי גדלו, אבל אנחנו עסק שבנוי על בילוי. בכל מקרה, אנחנו עושים את המקסימום כדי להחזיק מעמד".
מורדן בר - יצא לנו במזל
אור לב, הבעלים של מסעדת "מורדן בר", דווקא מדווח על הסתגלות מהירה למצב החדש. "כרגע הסניף הגדול סגור", הוא מספר, "ובמקרה יצא כך שבדיוק כשהתחילה הקורונה פתחנו סניף חדש שהיה ייעודי למשלוחים ולטייק אוויי. יצא לנו במזל כי הכל היה מתוכנן לעבוד מראש בדיגיטל בכל מה שקשור להזמנות, לאריזות וללוגיסטיקה. זה עובד ממש טוב כי קשה לעשות את המעבר הזה, אבל ברגע שהעסק מוכן לזה והתכונן לזה אז יחסית זה קל מאוד".
איך זה עובד?
"מזמינים או בטלפון, או דרך האתר שלנו ובוחרים משלוח או איסוף עצמי. מי שמגיע למקום ‑ יש עמדות הזמנה נוחות. הכל יוצא ארוז ומוכן למשלוח. זה עובד ממש טוב. אנשים כבר רגילים לזה. יש הרבה שבאים לקחת את ההזמנה ויושבים לאכול בספסלים של העירייה".
מסעדת אקא - מצליחים לשרוד
מאיה הלפרן, הבעלים של מסעדת "אקא", מספרת שהקורונה העבירה את רוב ההזמנות לדיגיטל. "זה היה גם לפני כן אבל מאוד התחזק", היא אומרת השבוע. "מאז הקורונה אנחנו עובדים הרבה יותר חזק דרך האתר. יש המון המון משלוחים, ומזמינים גם בטלפון וגם בדיגיטל. התחלנו לעבוד גם עם 'תן ביס' והיום אפשר להזמין דרך האתר שלהם. ההזמנות הדיגיטליות חוסכות המון זמן וכוח. במקום שהטלפנים והטלפניות יבזבזו זמן בטלפון על מתלבטים למיניהם, זה חוסך את כל זה. אנחנו מקבלים התראה שיש הזמנה ומוציאים את הבון. זה מאוד יעיל. בזכות זה אנחנו מצליחים לשרוד. לתושבי מודיעין ‑ חשוב מאוד לפרגן למסעדות שפתוחות כדי שיעברו את התקופה הקשה, וההזמנות הדיגיטליות מוכיחות את עצמן".
עוד חדשות מודיעין