בזכות מיזם של רשות העתיקות, בשיתוף פעילי הסביבה במודיעין והנהלת העירייה, יסייעו תושבי העיר, ובעיקר תלמידי בתי הספר ופעילי הסביבה, בפעולות שיקום וחידוש המבצר הצלבני על ראש גבעת התיתורה.
1 צפייה בגלריה
המבצר
המבצר
המבצר
(צילום: מירב שי, רשות העתיקות)
קראו גם:
עבודות החפירה במבצר, שהוא אחד האתרים הארכיאולוגיים בגבעה, המושכת אליה אלפי מבקרים מדי שבוע, החלו לפני כשבועיים, והן מנוהלות על ידי אנשי רשות העתיקות וסטודנטים לארכיאולוגיה, ולאחרונה התקבלה החלטה לשלב בעבודות את תושבי העיר.
בסוף השבוע שעבר פרסמו פעילי הסביבה ואנשי רשות העתיקות, כי כל מי שירצה לקחת חלק בחפירות ובעבודות השימור, יוכל לעשות זאת אחרי שיירשם בקישור שפורסם באתר רשות העתיקות ובאתר העירייה.
על פי פרסום זה, עבודות השימור וההכנה באתר החלו ב־18 באפריל, והחל מ־3 במאי ייערכו במקום חפירות מדי יום בין השעות 13:00‑7:30.
ברשות העתיקות מקווים להפוך את האתר למוקד חפירה קהילתי בסיוע תושבי העיר ותלמידי בתי הספר, שייקחו חלק בעבודות ויקבלו הנחיות מאנשי השטח השוהים במקום.
"המבצר השוכן בגבעה הוא סמל ואתר מורשת חשוב ומרתק עבור מבקרים רבים בגבעה ואני מקווה שבחודשים אפריל עד יוני, אז מתוכננת החפירה, נוכל ביחד להתפעל מגילויים ארכיאולוגיים מרהיבים חדשים שיחשפו עוד על ההיסטוריה המרתקת של המקום", אומר חבר מועצת העיר שמעון גואטה, המחזיק בתיק תיירות ושימור אתרים ומורשת. "אני שמח מאוד לקראת חידוש החפירות ושמח עוד יותר שעבודות השימור במבצר יבוצעו על ידי תלמידי העיר ותושביה. הפרויקט המקסים הזה לא רק הניב בעבר ממצאים ארכיאולוגיים חשובים, אלא סיפק גם תרומה חינוכית והנאה, וכך יקרה גם עם תלמידי העיר".