האירוע הטרגי שהתרחש לפני כשלושה שבועות במהלכו לקתה אושר דרעי, צעירה (23) מחצור הגלילית בהתקף אלרגיה חמור בעקבות אכילה של קצפת שהכילה מוצרי חלב אליהם היא רגישה, מה שגרם למותה – הביא את חבר מועצת העיר מודיעין–מכבים–רעות, איתי אלמוג–בר (מודיעין חופשית) לפנות ללשכת ראש העירייה חיים ביבס בבקשה לבחון את אספקתם של מזרקי אפיפן העשויים להציל אנשים מתגובות אלרגיות למסעדות ברחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
איתי אלמוג בר
איתי אלמוג בר
איתי אלמוג בר
(צילום: אופיר אברהמוב)
קראו גם:
את הפנייה בנושא העביר חבר המועצה אלמוג–בר לפני מספר ימים ולטענתו מדובר בהוצאה כספית זניחה למדי עבור העירייה, אולם הצעד העשוי להציל חיים.
על פי הנתונים שמציג אלמוג–בר עלות רכישתו של מזרק ובו החומר אפיפן עומדת על 200 שקלים ליחידה שתוקפה, ללא שימוש כמובן, הוא למשך שנה וחצי. עוד אומר אלמוג–בר כי ברחבי העיר קיימים כ-100 בתי עסק שונים העוסקים במכירת מוצרי מזון שיש מי שרגישים אליהם ועלולים ללקות בהתקף חמור שעלול להביא למותם.
בהתאם לנתונים אלה מסביר אלמוג–בר כי על העירייה לממן מתקציבה סכום חד פעמי של 20 אלף שקלים: "מכיוון שאין כרגע חוק המחייב רשויות מקומיות לדאוג להימצאות של מזרקי אפיפן במסעדות ובתי קפה ומאחר ועברנו שנת קורונה שהקשתה על המסעדות ובתי הקפה חשבתי שיהיה נכון שהעירייה תזניק את המהלך באמצעות חלוקה של מזרקים לעסקים".
לדבריו, לאחר האספקה הראשונית, בתי עסק שיהיו מוכנים להמשיך ולקבל מהעירייה סיוע בנושא, יוכלו בעליהם לעשות זאת, החל מהשנה הבאה, בתשלום של חמישים אחוז מערך המזרק בשוק כשאת יתרת הסכום תסבסד העירייה.
"מדובר במהלך של ערבות הדדית ויש רשויות מקומיות כמו עיריית גבעתיים שכבר פעלו בנושא מבלי להמתין לחקיקה בכנסת", אומר אלמוג–בר, "זה עניין של הצלת חיים בעלות זניחה לחלוטין ואני מקווה שנוכל לקדם את המהלך החשוב".
ההצעה אמורה לעלות לדיון בישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום רביעי הקרוב.
כל העדכונים - חדשות מודיעין