לפני כשבוע וחצי השתתף ראש השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס בישיבה שבה נכח גם שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות. לאחר מכן התברר כי חג'ג' נדבק בנגיף הקורונה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, נכנס ביבס לתקופת בידוד של 14 יום שאמורה להסתיים מחר (שישי).
במהלך הבידוד נערכה לביבס בדיקת קורונה והיא יצאה שלילית, אך הוא החליט לסיים את תקופת הבידוד בין היתר גם כדי לשמש דוגמה אישית. "העבודה מהבית קשה יותר", מעדכן ביבס מביתו, "אבל מצד שני אין כאן הסחות דעת. הקמנו פה חמ"ל, עובדים על מה שצריך, מול שני המטות (העירייה והשלטון המקומי). אני מתחיל יום עבודה בשמונה וחצי בבוקר ומסיים אותו בין חצות ל־1:00 לפנות בוקר".
1 צפייה בגלריה
ביבס בבידוד
ביבס בבידוד
ביבס בבידוד
(צילום: פרטי)
ביבס עורך בכל בוקר שתי ישיבות באמצעות 'זום', מקבל עדכונים שוטפים ומשימות יומיות. "גם עם חברי המועצה אנחנו עובדים יפה מאוד. לכל אחד מהם יש משימות בתחומו".
איך אתה מרגיש באופן אישי?
"פיזית אני מרגיש מצוין, אני עושה שעה ביום כושר. יצאתי שלילי לבדיקה אבל חשוב לי להישאר בבית בין היתר כדי להוות דוגמה. אני חייב להגיד לך שמכל האירוע הזה אני מאמין שתפיסת הניהול תשתנה - תהיה יותר עבודה מקוונת. אני אמנם עובד יותר קשה אבל ההספקים יותר גדולים".
איך אתם נערכים להמשך?
"אנחנו מכינים את מודיעין גם ליום שאחרי מבחינה מוניציפלית. דחינו לבעלי העסקים את התשלומים לחודש מאי. אבל צריך להבהיר שזה יהיה חוסר אחריות להבטיח עכשיו כל מיני הבטחות, לפני שהאירוע עצמו עובר".
יש גם את הניהול השוטף של העיר.
"לגבי פינוי אשפה - אנחנו בגידול של מיליון שקל, גם בגלל שאנשים נמצאם כל היום בבית ומייצרים הרבה אשפה וגם בגלל שהרבה מקדישים את הזמן לשיפוצים ונקיונות ומוציאים הכל החוצה. באופן כללי אנחנו ערים למצוקות ושומעים את כולם".
האם אתם ערוכים להחמרה של הסגר?
"כמובן, אנחנו עובדים במתכונת חירום. בין היתר אנחנו מחלקים מנות חמות לקשישים וערוכים לסייע למשפחות הנזקקות בחג. בחינוך אנחנו מגבשים תוכנית אוורור של ילדי החינוך המיוחד".
וכיו"ר שלטון המקומי, איך באה לידי ביטוי ההיערכות שלך?
"ראשית, אני רוצה להרגיע, הסכמנו עם ההסתדרות שהמטרה היא לשמור על העובדים, גם אלה שיצאו לחל"ת. אחרי פסח נקיים דיון עמוק במטרה להבין איך שומרים על המערכת או איך מסייעים לעסקים הקטנים. הכל קורה תוך כדי תנועה".
בכל הנוגע להתפרצות הנגיף במודיעין, אפשר לומר שהשגתם שליטה?
"עכשיו אנחנו בירידה. בהתחלה היינו עם חמישה אחוזים ממספר החולים הארצי היום אנחנו פחות באופן משמעותי. זה אומר שמישהו הקשיב, בעיקר באבני חן. אנחנו עובדים היום עם סדר גודל של 100 בדיקות ביום, ולגבי סגר מוחלט, אחרי שעשינו ניקיון בפארקים והקפדנו שבתי הכנסת יהיו סגורים - זה נראה לי מיותר".
מה יהיה עם ימי הזיכרון והעצמאות?
"כרגע כל הטקסים בוטלו. נשדר את טקס יום הזיכרון ועל יום העצמאות נוותר".
לסיום יש לך מסר לתושבים?
"אני מודה להם על הסבלנות, וקורא ליותר משפחתיות ופחות התקהלות".