ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, הודח אמש (ראשון) מתפקיד חשוב אותו מילא בעשור האחרון בתנועת הליכוד: יו"ר הוועדה המוניציפלית, וזאת בעיצומו של כנס מיוחד, שנועד בין השאר גם לעניין זה, של מרכז הליכוד, שהתקיים בכפר המכבייה ברמת גן.
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
בכך משלם ביבס, אחד הכוחות החזקים בליכוד בשנים האחרונות, ומי שסומן פעמים רבות כיורש אפשרי ליו"ר התנועה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מחיר יציאתו כנגד הממשלה וההתנגדות לחלקים ברפורמה המשפטית, כמו גם בעניין חוק קרן הארנונה אליו מתנגד ביבס, כיו"ר השלטון המקומי.
בהתייחסות ראשונה, שעות ספורות לאחר הדחתו מהתפקיד, אומר ביבס ל'מיינט מודיעין': "הוועדה המוניציפלית היא בסמכותו של יו"ר התנועה, והרכבה החדש מובא בכל חמש שנים לבחירה במרכז הליכוד".
"אני מאחל בהצלחה רבה לוועדה וליו"ר החדש, צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים".

3 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: שאול גולן)

לשאלה האם הוא חש פגוע כתוצאה מהמהלך, סירב ביבס להתייחס. מקורביו יודעים לספר כי על אף התייחסותו הרשמית והקורקטית לכאורה, הוא נסער למדי מהדחתו מהתפקיד החשוב.
"הוועדה המוניציפלית בליכוד היא ג'וב עם כובד משקל ומשמעות, ומי שעומד בראשה הוא האיש שראש התנועה חפץ ביקרו", אומר אחד ממקורביו של ביבס.
"הוועדה קובעת מי יתמודדו בבחירות מטעם התנועה בכל עיר, וכמו כן את גובה המימון שתעניק המפלגה ברשויות המקומיות, וזה שחיים לא שם עכשיו, זה בהחלט סיפור, שאמנם היה צפוי לאור ההתפתחויות האחרונות, אבל עדיין חדשות מרעישות".

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ברוט אגב, הוא בחירה די צפויה של נתניהו, שבעבר אף הציע לו לכהן כראש מערך ההסברה של ראש הממשלה.
הדחתו של ביבס, שעדיין נחשב לאהוד מאוד בתנועת הליכוד, בעיקר על ידי חברי כנסת ואנשי מרכז המודרים על ידי נתניהו בשל גישתם או התנגדותם למהלכיו של ראש הממשלה, מעסיקה מאוד החל מאמש את המערכת הפוליטית במודיעין.

קראו גם:

"בעוד ארבעה חודשים וחצי יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, וקשה עדיין לנבא אם הדבר ישפיע על אופן התמודדותו וסיכוייו של חיים", אומר אחד מאנשיו, "אבל הוא דמות חזקה ואהובה, ויוכל לזכות בבחירות, בכל רשימה שירוץ, בליכוד או באופן עצמאי".