שוב דרישה מעיריית מודיעין לתלות על חזית בניין העירייה את דגל הקהילה הגאה, זאת לרגל ציון חודש הגאווה, ובעקבות פשע השנאה שהתרחש נגד חבר הקהילה השבוע.
2 צפייה בגלריה
איתי אלמוג בר
איתי אלמוג בר
"להראות שהרשות המקומית סובלנית". איתי אלמוג בר
(צילום: חורחה נובומינסקי)
חברי סיעת "מודיעין חופשית" במועצת העיר העבירו בשבוע שעבר ללשכתו של ראש העירייה, חיים ביבס, בקשה דחופה מהעירייה להסביר מדוע טרם נתלה בחזית בניין העירייה דגל הקהילה הגאה, למעלה משבוע לאחר שהחל חודש הגאווה.
בשנה שעברה, בימי חודש הגאווה, נתלה דגל הקהילה על חזית בניין העירייה, ולטענת אחד מחברי הסיעה, איתי אלמוג-בר, על העירייה היה לבצע את המהלך כבר לפני שבוע.
בקשת חברי מודיעין חופשית הפכה לרלוונטית במיוחד, בוודאי עבור חברי הקהילה הגאה בעיר, אחרי שבסוף השבוע האחרון, כפי שפורסם אתמול (שני) ב"מיינט מודיעין", התרחש פשע שנאה חמור במהלכו נתלש דגל הקהילה הגאה ממרפסת דירה בעיר, והוצת.

2 צפייה בגלריה
"בורות ושנאת חינם". שרידי הדגל שהוצת
"בורות ושנאת חינם". שרידי הדגל שהוצת
"עיר שרואה בכל תושביה אנשים שווים וראויים". שרידי הדגל שהוצת השבוע
(צילום פרטי)

"יש עיריות רבות התולות את דגל הגאווה על בניין העירייה - תל אביב, רמת גן, גבעתיים ורשויות אחרות, וביקשנו לעשות זאת, אולם לצערנו זה לא קרה", אומר אלמוג-בר. "אני סקרן האם הפעם ראש העירייה יסכים לבקשה, ואנחנו בהחלט מקווים שזה יקרה".
על ההתעקשות החוזרת על הדרישה אומר אלמוג-בר: "מטרת המהלך היא להראות שהרשות המקומית סובלנית ומקבלת בברכה את תושביה מקהילת הלהט"ב. בצורה כזו מועבר מסר של עיר פלורליסטית ומתקדמת, שרואה בכל תושביה אנשים שווים וראויים, ומהלך כזה חשוב גם לתושבי העיר שאינם מקרב הקהילה, כחלק מחינוך הציבור לקבלה של אנשים השונים מהם, ואנחנו מאוד מקווים שבקשתנו תענה".

קראו גם:

גם חברים בקהילת הלהט"ב בעיר מקווים כי העירייה תתלה בהקדם את דגל הקהילה.
"באמת שהסיפור הזה לא מובן", תוהה אחת מחברות הקהילה שחששה להזדהות, "בוודאי בעיר המתיימרת להיות ליברלית ופתוחה ומכילה. בסך הכל מדובר בדגל עם כמה צבעים, לא משהו שעלול ליצור בעיה, אבל כנראה שיש מי שחושבים שכן".
מהעירייה נמסר: "העירייה והנהלתה מגנים כל מעשה ונדליסטי של השחתת רכוש ובוודאי את המקרה הנקודתי המדובר. בימים אלה מקיימת העירייה תוכנית עירונית הפרושה על פני חודש ימים לציון חודש הגאווה, הכוללת אירועים והרצאות, כשאירוע השיא יתקיים לקראת סוף החודש באירוע גאווה עירוני המיועד לכלל התושבים. בנוסף, נתלו ברחבי העיר עשרות שלטים ובהם דגלי הגאווה, וכן פורסמו שלטי פרסום בתחנות האוטובוס וניתן ביטוי לכך גם ברשתות החברתיות העירוניות. לא מזמן פורסם כי העירייה ניצבת בין עשר הערים המובילות במדד הגאווה, לאחר שקיבלה את הציון הגבוה 87 על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל, וזאת בזכות השירותים העירוניים והמענים המקצועיים, ההסברה וההדרכות לאוכלוסיות שונות שמקיימת העירייה לאורך כל השנה".
פורסם לראשונה: 06:51, 06.06.23