אופיר שטוי, 27, תושבת מודיעין, מגיעה מחר (חמישי, 8.5.23) לאירוע שייערך בפארק המים של רעות, שם תספר לנוכחים על החוויה הקשה שעברה לפני כשלוש שנים, כאשר סוממה ונאנסה ככל הנראה על ידי ידיד שהכירה היטב.
2 צפייה בגלריה
"כנערה לא שמעתי על סמי אונס". אופיר שטוי
"כנערה לא שמעתי על סמי אונס". אופיר שטוי
"כנערה לא שמעתי על סמי אונס". אופיר שטוי
(צילום: לימור בן רומנו)
לאחר שהתאוששה מהאירוע הקשה, ומכיוון שנגד הצעיר לא הוגש כתב אישום, לטענת שטוי בשל טיפול לקוי בחקירת המקרה, היא הפכה לפעילה בנושא קידום המודעות לסמי אונס, יזמה קמפיין ציבורי לקידום תהליכים לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית על רקע זה, ואף מופיעה עם הרצאה בשם "הכל רק לא לשתוק".
כמי שגדלה בעיר, והייתה פעילה במסגרות חברתיות שונות, כמו הדרכה בשבט צופי אופק, מתרגשת שטוי מאוד לשוחח עם צעירי העיר, כמה מהם אפילו גדלו איתה, כאשר גם מבוגרים, הורים לצעירים בני גילה, צפויים להגיע להרצאה.
הנוכחים באירוע ישמעו את השתלשלות העניינים מרגע המפגש החברי בבר התל‑אביבי, ועד שמצאה את עצמה יחפה וללא חלק מבגדיה בכניסה לדירת אחותה בהרצליה, מבלי שהיא זוכרת איך הגיעה לשם, ואת הקשיים שבהם נתקלה בניסיון להוכיח כי נאנסה, ואת טענותיה כי לא קיבלה את הטיפול הראוי שהייתה אמורה לקבל כנפגעת תקיפה מינית.
"לחבר'ה שאני פוגשת במודיעין יש הרבה במשותף. הם אומרים: 'היא משלנו, הייתה יו"ר מועצת התלמידים, רשג"דית בצופים, וזה מאוד מחבר אותי לקהל הזה", אומרת שטוי. "פעם היינו עיר קטנה, שמאוד התרחבה. כולם הכירו את כולם, ועכשיו, כשהעיר צמחה, קורים פה הרבה דברים, ולהרצות בבית שלי מחבר אותי מאוד לשורשים שלי".

2 צפייה בגלריה
"חשוב לי לדבר בעיר שלי". עם אור גרינפלד
"חשוב לי לדבר בעיר שלי". עם אור גרינפלד
"חשוב לי לדבר בעיר שלי". עם אור גרינפלד
(צילום פרטי)

"חשוב לי מאוד להגיע ולדבר בעיר שלי, כי גדלתי ושמעתי על הרבה דברים, אבל כנערה לא שמעתי על סמי אונס. תמיד אמרו לי לא לקחת בקבוק פתוח במסיבה או לא להסתובב במסיבה עם כוס פתוחה, וידעתי שאם אני מקפידה על זה אני חסינה. לרגע לא חשבתי שזה יגיע ממישהו שקרוב אליי. גם לא חשבתי שאונס יכול לקרות ממשהו שאין בו אקט של התנגדות. אני יודעת שאין מספיק מודעות לנושא, ולכן חשוב לי להסביר את זה לצעירים".
כמה לדעתך שונים בני הנוער והצעירים של היום מאלה של לפני מספר שנים?
"לנו היו מסיבות בצופים או בבית הספר. לא הייתי בליינית, אבל שתיתי, כן, כשהיה מותר לי. היום הדברים שונים. אני רואה את החבר'ה הצעירים שחוגגים כל שבוע במסיבות, לפעמים יותר מפעם אחת, ואני לגמרי בעד, אבל חשוב שיבינו איך חוגגים נכון".
"אני לא מתחרטת על מה שהייתי עד לאותו יום ‑ האמנתי בכל אחד שפגשתי, ועד לאותו אירוע היו לי חיים מלאים ופשוט הכל התנפץ".
לתחושתך, הסיפור הקשה שלך והמסרים שאת מעבירה מגיעים אל בני הנוער והצעירים שאת פוגשת?
"המסר שלי הוא שלצעירים אסור לחיות בפחד. צריך להמשיך ליהנות, אבל חשוב לנקוט אמצעי זהירות. שינויים קטנים בהתנהלות עושים את ההבדל, כמו למשל לא לקחת צ'ייסר במסיבה או בחתונה, ללכת לבר ולקחת בעצמכם, לא יקרה כלום".
"הנוער הזה הוא נוער מקסים, ואני שמחה להיות שם עבורם, וחשוב לי שיבינו ויפנימו שרק צריך להיות זהירים, חכמים, כדי שמקרים שכאלה לא יקרו יותר".

קראו גם:

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים במועצת העיר אור גרינפלד, שהזמין את שטוי להרצות בפני התושבים, מסכם: "אני לא מכיר את אופיר הרבה שנים, אבל אני כבר מעריץ אותה, על הדוגמא שהיא משמשת, על האומץ, ובעיקר על החזון שלה להוביל שינוי אמיתי. היה לי חשוב לייצר את שיתוף הפעולה כדי שכמה שיותר אנשים יגיעו וישמעו את ההרצאה".