אחרי 30 מחזורים ששוחקו לאורך שישה חודשים, הגיעה הליגה הלאומית אל המאני־טיים, אל שלב הנוקאאוט – סדרות רבע גמר הפלייאוף (הטוב מחמישה) שייצאו לדרך כבר ביום שלישי הקרוב, כאשר נציגת האיזור, הפועל חבל מודיעין, שסיימה את העונה הסדירה במקום השני, תתמודד מול אליצור נתניה (מקום שביעי).
3 צפייה בגלריה
לייס דאן ואוהדי חבל מודיעין חוגגים באולם בשוהם
לייס דאן ואוהדי חבל מודיעין חוגגים באולם בשוהם
לייס דאן ואוהדי חבל מודיעין חוגגים באולם בשוהם
(צילום: רעות חבר הופמן)
אבל בכדורסל הישראלי כמו בכדורסל הישראלי, אי־אפשר פסטיבל בלי קצת סקנדל, כאשר נכון לשבוע הזה טרם ברור אם בסוף משחקי הפלייאוף (ראו מסגרת) יעלו שתי קבוצות לליגת העל או אחת. ועוד לפני, טרם הוסכם על הפורמט שבו ישוחק גמר הפלייאוף. הפתרונות בישיבת האיגוד שתתקיים ככל הנראה ביום ראשון הקרוב.
אבל עוד לפני הפוליטיקה הקטנה בין איגוד הכדורסל למינהלת הליגה, נחזור למנה העיקרית. הפועל חבל מודיעין של המאמן יהוא אורלנד מגיעה לסדרת רבע הגמר כסוס השחור של הליגה, ועם ביטחון מלא שהזכייה בכרטיס העלייה תלויה בה ורק בה. "אנחנו מגיעים בכושר שיא", אומר מנכ"ל הקבוצה יוסי מזרחי, שמנהל את הפרויקט יחד עם היו"ר עובד שטח. "מדובר בקבוצה מחוברת, שנבנתה עם צעירים ו־ותיקים. בהתחלה אמנם לקח לצעירים קצת זמן להשתלב, וראינו את זה בתוצאות של המחזורים הראשונים, אבל אז הם נכנסו לעניינים והשארנו אבק לליגה. בעזרת העומק שגיבשנו לאורך הדרך אני חושב שנעמוד בשני משחקים בשבוע".

"נביא תקציב"

הפרויקט של הפועל חבל מודיעין החל לפני כעשור, עם בית ספר לכדורסל שפעל ב־24 היישובים של המועצה האיזורית. עם הזמן בית הספר הפך למחלקת נוער שהתפתחה לקבוצה בליגה ב', שטיפסה במעלה הליגות. "כן, תמיד שואלים אותי על הזהות של הקבוצה, שבעצם מייצגת יישובים מפ"ת בצפון ועד שילת בדרום", אומר מזרחי, "וזה בדיוק הדבר שהתפתח עם הקבוצות שבנינו בכל היישובים, בנינו את הזהות דרך מאות השחקנים שמשחקים אצלנו, ובעזרת המועצה עצמה ושמעון סוסן שעומד בראשה יכולנו להביא את המועדון לשיא שהוא נמצא בו היום".
3 צפייה בגלריה
מזרחי
מזרחי
מזרחי
(צילום: חורחה נובומינסקי)
עדיין, גם אם תוכלו לעלות על המגרש, לגבש תקציב לליגת העל זאת אופרה אחרת, שלא לדבר על זה שאין לכם מגרש ביתי.
"תראה, כרגע האולם שלנו בשוהם מתאים ללאומית. במקרה שנעלה נוכל לשחק באחד האולמות באיזור, אם זה בגני תקווה או קריית מנחם ברמלה. לגבי תקציב, אתה לומד להביא אותו, ובליגת העל המינהלת מתקצבת קבוצות ב־2.5 מיליון שקלים. גם כשעלינו מליגה א' לארצית שאלו אותנו אותה שאלה וענינו את אותה התשובה – נלמד להביא את התקציב. אז לא ספרו אותנו וזה סיפור חיינו מליגה ב', ובכל שנה אנחנו באים ועושים את מה שצריך כדי להצליח. אתה יודע מה? שימשיכו לא לספור אותנו ונעשה את העבודה שלנו בשקט ובצניעות".
ובתור חבר באיגוד הכדורסל, איך אתה מרגיש עם זה שנכון לעכשיו לא ברור כמה קבוצות עולות ויורדות?
"תשמע, זאת שערורייה אחת גדולה שמשקפת את המתח שיש כרגע בין האיגוד למינהלת. כל אחד שם מושך לכיוון שלו ולא מסתכלים על הכדורסל עצמו".
מהי ההעדפה של המערכת שאתה עומד בראשה?
"רק ראשי האיגוד והמינהלת יודעים איזו החלטה תתקבל בסופו של דבר. הם יכולים גם להחליט שיש עולה אחת ושלוש יורדות, וליצור חוסר איזון מוחלט בקרב הקבוצות, המאמנים והסוכנים. זה מצב לא ראוי ולא מכבד. אני רוצה לקוות שיחליטו בסופו של דבר על שתי עולות ושתי יורדות, זה מהלך שיכניס תחרות וכסף לליגה, יעניין ספונסרים, ויותר קבוצות ישקיעו משאבים בקבוצות בלאומית".
תסביר.
"תראה, אם יחליטו על עולה אחת ומכבי ראשון תרד ליגה, איזו מוטיבציה תהיה למועדונים כמו הפועל עפולה או קריית אתא להשקיע כסף בעונה הבאה? זה לזרוק כסף לפח. חייבים שתי עולות בשביל לשמור על הפלטפורמה".
3 צפייה בגלריה
טל
טל
טל
(צילום: אורן אהרוני)
5 נקודות מקבלן עליות:
בנוסף להתמודדות של חבל מודיעין ונתניה בשלב רבע גמר הפלייאוף, תתמודד עירוני נהריה (מקום 1) נגד מכבי חיפה (מקום 8), מכבי עירוני ר"ג (מקום 3) נגד הפועל עפולה (מקום 6) ועירוני קריית אתא (מקום 4) נגד א.ס רמה"ש (מקום 5). הקלעי של הפועל חולון ושועל עליות ותיק, עומר טל, מציג את 5 הנקודות שיעשו לדעתו את משחקי הפלייאוף בליגה הלאומית:
חשוב להבין שעולה אחת או שתיים זה נתון שמשנה את כל התמונה. מצב של שתי עולות פותח את האופציה ליותר קבוצות, והפייבוריטיות בליגה נחלשות.
העומק והניסיון של עירוני נהריה יהפוך אותה למשוכה קשה מדי לכל יריבה, בייחוד כשהיא ללא פציעות עם דגש על יוגב אוחיון בריא.
לחבל מודיעין יש סגל קצר, זה מצוין לליגה אבל פחות לפלייאוף. בסדרות הוותיקים נותנים את הטון והצעירים יהוו סוג של אתגר. בכל מקרה, יהוו פייט לכל יריבה.
עפולה מאוד מסוכנת. אלון ספיר שכבר עלה בעונה שעברה ייתן את הטון. קרון דשילדס מצוין אבל אם הוא ינסה לנצח משחקים לבד, זה יהיה בעוכרי קבוצתו.
אליצור נתניה באה לפלייאוף עם מינימיום לחץ, וזה עבד לה מדהים בעונה שעברה. אם היא תעבור את מודיעין היא יכולה ללכת עד הסוף.