הישג לפעילי הסביבה באיזור מודיעין, עם הודעת ועדת התכנון המחוזית מרכז כי אין הצדקה להרחבה של הכביש הקיים באיזור היישוב שעלבים, בקטע שבין המועצה האזורית גזר למתחם ישפרו סנטר שבמודיעין.
1 צפייה בגלריה
הוקמה ללא אישור. דרך שעלבים
הוקמה ללא אישור. דרך שעלבים
הוקמה ללא אישור. דרך שעלבים
(צילום: פרטי)

התוכנית להרחבת הכביש הקיים, שנסלל כנראה ללא כל האישורים הנדרשים, וממוקם בדרך הגישה ליישובים שעלבים ונוף איילון, הוגשה על ידי מועצת גזר בתמיכת עיריית מודיעין. המטרה הייתה להרחיב את הכביש הקיים, המשמש נהגים רבים כקיצור הגעה למודיעין, בשטח הנמצא בתחום השיפוט של מודיעין.
בפברואר 2022 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גזר את התוכנית, אליה הוגשו מספר התנגדויות, שנדונו לאחרונה בוועדה המחוזית בדיון בו לקחו חלק נציגי הוועדה המקומית, אנשי החברה להגנת הטבע ונציג משרד התחבורה.

עוד בחדשות:
אנשי החברה להגנת הטבע ייצגו בדיון גם את פעילי הסביבה ממודיעין, שמחו על הכוונה להרחיב את הכביש הקיים, כולל בקטע העובר בסמוך לתוואי של שביל ישראל, באיזור שהוא מסדרון אקולוגי למעבר חיות בר רבות – טענות שאומצו על ידי חברי הוועדה.
עוד קבעו חברי הוועדה המחוזית, כי כל עוד לא הוצגה לוועדה תוכנית מסודרת לסלילת הדרך הקיימת, לא תוכל התוכנית להתקדם, מה שכפי הנראה הביא לעצירתה.