הסיורים התכופים שמבצעים חברי כיתת הכוננות של מודיעין באחת החורשות שבפאתי העיר, הממוקמת בסמוך לגדר ההפרדה בין שטחי ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית, הביאו בתקופה האחרונה למפגשי טבע נדירים של סיירי הביטחון עם צבוע החי כנראה באיזור.
1 צפייה בגלריה
הצבוע על גבול מודיעין
הצבוע על גבול מודיעין
הצבוע על גבול מודיעין
(צילום: גלעד דייגי)

התיעוד האחרון של החיה הנדירה, מזן צבוע מפוספס, התרחש לפני כשבועיים על ידי אחד ממתנדבי כיתת הכוננות, גלעד דייגי. "אני מתנדב מדי פעם בסיורי הביטחון, ובמשמרות אנחנו מסיירים צמוד לגדר שממזרח לעיר, וחלק מהסיפור שם זה בעלי החיים שרואים ‑ שועלים, דורבנים, תנים ואפילו גירית, שזו חיה נדירה", מספר דייגי. "הצבוע המתין על השביל או רצה לעבור. הוא פשוט ישב על אם הדרך, חיכה לראות מה נעשה, נכנס אל בין השיחים ויצא שוב".

עוד בחדשות:

"זו פעם ראשונה שאני נתקל בצבוע וזה מדהים. הטבע נמצא שם בעוצמה גבוהה, למרות שזה מקום קטן יחסית". במהלך השבועות האחרונים בוצעו תצפיות נוספות ותיעודים של אותו הצבוע, וייתכן שיש באיזור מספר פרטים בודדים. חלק מעדי הראייה הבחינו בשלושה פרטים יחד, וההערכה היא כי ייתכן ומדובר בזכר ונקבה והגור או הגורה שלהם.
הצבוע, בעל חיים מוגן בסכנת הכחדה עולמית, נקרא "הסניטר של הטבע", מאחר והוא ניזון מפגרים, פעולה המסייעת למניעת התפשטות מחלות בטבע. למרות ההתרגשות הכרוכה במפגש עם בעל חיים מסוג זה, בחברה להגנת הטבע מדגישים כי חל איסור לבוא במגע עם צבועים, מכיוון שמדובר בבעל חיים נדיר ומשום שלא ברור מה עלולה להיות תגובתו למפגש מסוג זה.