קבוצת הורים ממודיעין, שמזה כשנתיים מנסה לקדם מהלך של הקמת מסגרת חינוך מונטסורית ציבורית לגיל הרך בעיר, מאיצה בימים האחרונים את המהלכים, שעד עתה לא צלחו.
2 צפייה בגלריה
טופס לחתימה למעוניינים. ונד ושביט
טופס לחתימה למעוניינים. ונד ושביט
טופס לחתימה למעוניינים. ונד ושביט
(צילום: קובי קואנקס)

לפני כשנתיים יזמו מספר משפחות צעירות המתגוררות בעיר, בהן האימהות דולי שביט ויולי ונד, את הרעיון להקים בעיר מוסד חינוכי ראשון המבוסס של השיטה המונטסורית לחינוך, שעיקריה הם סביבת למידה עצמאית לילדים בהכוונה מקצועית, תוך כיבוד רצון הילד, עצמאותו והחופש שלו ללמוד את תחומי העניין שלו.
הצעד הראשון זכה להתלהבות, כאשר עשרות הורים לילדים בעיר הצטרפו לקבוצה שהקימו שביט ו־ונד – "מונטסורי ציבורי במודיעין", ואף התקיימו מספר מפגשים ונוצר קשר עם אגף החינוך של העירייה, אולם המהלך לא הבשיל, בעיקר כי הביקוש למסגרת מסוג זה לא היה גדול מספיק.

2 צפייה בגלריה
פעוטות
פעוטות
ניסיון נוסף להביא לפתיחת גן מונטסורי
(צילום המחשה: shutterstock)

כעת, חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים שהחלה, לאכזבת חברי הקבוצה, ללא מסגרת משלהם, החליטו ראשי הקבוצה להניע מהלך ולהגיע ל־1,000 משפחות המתגוררות בעיר המעוניינות בשיטה, מתוך הבנה שכמות כזו תאפשר ותצדיק את הקמתה של מסגרת מונסטורית בעיר לגיל הרך.
"היה קשה לפספס את העובדה שהפעילות שלנו נעצרה, מסיבות רבות, גם סיבות אישיות שלנו וגם קשיים שעלו אל מול בירוקרטיה שהרגישה בלתי אפשרית, ואז מלחמה שעצרה את החיים של כולנו", אומרת שביט. "עם זאת, בימים האחרונים פנו אלינו כמה חברות קהילה ושאלו מה קורה עם היוזמה, ובתחושה שלנו זה הרגיש שאולי זה לא הזמן ושאלנו האם אנחנו מסוגלות לחזור לזה בכלל".

עוד בחדשות:

"ואז נאמר לנו המשפט שגרם לנו להבין, שאנחנו חייבות לפחות להמשיך ולנסות, כי לא משנה מה קורה מסביב, הילדות והילדים שלנו ממשיכים לגדול, והם עדיין זקוקים למסגרת שתראה אותם, בטח בימינו אלה".
הבנה זו הניעה את חברות וחברי הקבוצה, המונה כרגע 220 משפחות, להפיץ את היוזמה שלהם, בתקווה להגיע למספר המשפחות הנחוץ בתוך זמן קצר. "הפצנו טופס הרשמה שקישור אליו נמצא בקבוצת הפייסבוק שלנו, 'מונטסורי ציבורי במודיעין', והמטרה היא להגיע אל היעד, כי רק ככה נוכל להראות למקבלי ההחלטות בעיר את הכוח שלנו, ולדרוש לילדות והילדים שלנו את החינוך שמגיע להם", מסבירה שביט.
נכון לעכשיו, רבים חתמו על הטופס, ורעות לוי, אחת מהם, מקווה כי המהלך יצליח. "החיים שלנו בטלטלה, ותמיד אומרים שהכל מתחיל ונגמר בחינוך", אומרת לוי, "ולכן אני מקווה שנצליח, כי אני מאמינה שמסגרת שכזו תעניק לילדים את המקסימום וגם תיתן לנו אופק לעתיד טוב יותר".