העיר מודיעין מדורגת במקום העשירי מבין היישובים המובילים בישראל בכמות התחלות הבנייה של שטחי משרדים בשנת 2023 – כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה.
1 צפייה בגלריה
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתר בנייה
(צילום המחשה: canva)

במודיעין החלו להיבנות בשנה החולפת כ-52 אלף מ"ר למשרדים, עלייה של 12% לעומת 46 אלף מ"ר למשרדים שהחלו להיבנות בה בשנת 2022.
מאז שהוחלט לאחד את מודיעין עם היישוב הקהילתי מכבים-רעות בשנת 2003, נבנו בעיר בסך הכל כ-313 אלף מ"ר בשטחי משרדים, ממוצע של כ-22 אלף מ"ר בשנה. כך, שהנתון של 2023 מעיד על היקפי בנייה גבוהים בייעוד זה.
ראוי לציין גם, כי היקפי הבנייה הגבוהים למשרדים במודיעין (ובכל הארץ), נרשמו למרות האתגרים הרבים שעמדו בפני שוק הנדל"ן בשנת 2023 - החל מהמהפכה המשפטית שקידמה הממשלה, דרך עליית הריבית החדה, המשבר בהייטק, וכמובן מתקפת ה-7 באוקטובר שאחריה פרצה מלחמת חרבות ברזל.

קראו גם:

אלי גולדשטיין, מנכ"ל משותף בפרויקט הנבנה TechMod, מתחם עסקים והייטק ענק בעיר מודיעין שיכלול כ-86 אלף מ"ר למשרדים ו-14 אלף מ"ר למסחר, מסביר כי "הביקוש לשטחי משרדים במודיעין גבוה, וזאת מפני שהעיר חסרה בשטחי תעסוקה, ומרבית תושביה נאלצים לעבוד מחוץ לעיר.
"היקפי הבנייה הגבוהים שעליהן מדווחת הלמ"ס, מצביעים על התפתחות של מתחמי תעסוקה חדשים בעיר שבאים לענות על הביקושים הקיימים, וגם על הגידול המהיר הצפוי באוכלוסיית העיר. המיקום של מודיעין בלב הארץ, באמצע בין ת"א לירושלים, הקרבה לכל עורקי התנועה הראשיים, והיותה מרכז תחבורתי של רכבת ישראל, מאפשרת נגישות גם לעובדים מחוץ לעיר, והופכת אותה לאטרקטיבית עבור חברות ותאגידים שרוצים להעתיק את המשרדים שלהם מגוש דן הצפוף והיקר".